۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۲۰

استاندار کرمانشاه:

مساجد محور کمک برای نیازمندان و متضررین از کرونا باشد

مساجد محور کمک برای نیازمندان و متضررین از کرونا باشد

کرمانشاه - استاندار کرمانشاه گفت: همان‌طور که مساجد بهترین سنگر در حوادث مختلف محسوب می‌شود، امروز نیز می‌تواند محور جمع آوری کمک برای افراد نیازمند و متضررین از این ویروس منحوس باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امشب یکشنبه در ستاد ساماندهی مشارکت‌های مردمی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه علوم پزشکی و سربازان سلامت که شبانه روز جهت ارائه خدمت به مردم در صحنه حضور دارند، اظهار داشت: در این راستا گروه‌های جهادی، روحانیون، بسیجیان، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و مردم زحمات زیادی متحمل شدند که جای تقدیر دارد.

استاندار کرمانشاه افزود: در پویش همدلی باید طوری عمل کنیم که بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک بگوئیم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید به این منظور رزمایش گسترده‌ای صورت گیرد تا در آینده خاطره خوبی در ذهن مردم بر جا بگذارد.

بازوند گفت: این روزها یادآور روزهای جنگ تحمیلی است که پشت جبهه مردم با همدلی و همراهی توانستند خاطره خوبی بر جا بگذارند و در این شرایط نیز می‌توانیم با پیوستن به پویش همدلی پساکرونا جلوه‌های خوبی به یادگار بماند.

وی اذعان داشت: در این شرایط نیکوکاران و افرادی که توانایی مالی دارند باید به یاری افرادی بشتابند که بر اثر این بیماری متضرر شده‌اند و مشاغل خود را از دست داده‌اند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید با همدلی بتوانیم مشکلات را حل و فصل کنیم، بیان داشت: حدود ۸۰ صنف مختلف در سطح استان داریم و انتظار می‌رود هر صنفی افراد صنف خود را که دچار ضرر شده‌اند شناسایی و به یاری آنها بشتابند.

بازوند به نقش مساجد در طول انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: همانطور که مساجد بهترین سنگر در شرایط و حوادث مختلف محسوب می‌شوند امروز نیز می‌تواند محور جمع آوری کمک برای افراد نیازمند و متضررین از این ویروس منحوس باشد.

وی ادامه داد: کارفرمایان می‌توانند مشکل کارگران را حل و فصل کنند و در این راستا اداره کار و رفاه اجتماعی می‌تواند متولی این امر باشد.

مدیر ارشد استان با اشاره با اینکه استاندار، شورای معاونین و فرمانداران در سطح استان کرمانشاه ۵ روز حقوق شخصی خود را جهت کمک به نیازمندان اختصاص دادند، تصریح کرد: بر این اساس در ادارات و سایر نهادها و ارگان‌ها کارمندان می‌توانند به اندازه وسعشان از یک روز تا هر چند روز که توانستند جهت کمک به جامعه هدف به صورت اختیاری قرار دهند.

بازوند افزود: برای پویش همدلی هر کس به هر نحو و شکلی که می‌تواند کمک کند و اگر برخی خیرین و نیکوکاران تمایل دارند به دانشگاه علوم‌پزشکی کمک کنند می‌توانند اینکه ارزشمند را انجام دهند.

استاندار کرمانشاه گفت: شرکت ما در این پویش می‌تواند لبیک جانانه‌ای به منویات مقام معظم رهبری باشد.

وی اظهار داشت: با حضور استانداری، سپاه، هلال احمر، بهزیستی، و یک‌نماینده از طرف امام جمعه و سمن‌ها کمیته‌ای برای تجمع کمک‌ها و شناسایی افراد نیازمند د ر سطح استان تشکیل خواهد شد.

بازوند به مدیریت بیماری کرونا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: طی این دو روزی که برخی از مشاغل آغاز به فعالیت کردند شرایط مطلوبی نداریم، لذا دانشگاه علوم پزشکی قرار است نظارت بیشتری بر این مساله داشته باشد چرا که اگر نظارت کافی وجود نداشته باشد مشکلات فراوانی ایجاد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: البته در سطح شهر وضعیت کنترل پارک‌ها نیز اصلاً مناسب نیست و شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

کد خبر 4898981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha