۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲

استاندار کرمانشاه خبر داد:

تشکیل ستاد پساکرونا در کرمانشاه طی هفته آینده

تشکیل ستاد پساکرونا در کرمانشاه طی هفته آینده

کرمانشاه_ استاندار کرمانشاه گفت: ستاد پساکرونا به منظور حمایت از تولید کنندگان در این استان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: به منظور حمایت از تولید کنندگان از هفته آینده ستاد پسا کرونا در استان کرمانشاه شکل خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه افزود: این ستاد به موازات ستاد مقابله با کرونا فعالیت می‌کند که طی آن زیرمجموعه‌ها به بررسی میزان‌خسارت های ناشی از این بیماری می‌پردازند.

وی خاطر نشان‌کرد: پس از ارزیابی میزان خسارت‌ها راهکارهای جبران آن مورد بحث قرار می‌گیرند تا بتوانیم بهترین راهکار را ارائه دهیم.

بازوند گفت: در حال حاضر خطرات اقتصادی در استان بسیار مشهود است و می‌توان گفت سال جاری گرفتار شوک بزرگ این بیماری قرار دارد که بسیاری از مشاغل را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر ارشد استان بیان داشت: باید تلاش کنیم تا این بیماری نتواند سرعت رشد اقتصادی را کاهش دهد چرا که این بیماری علاوه بر خسارت به حوزه سلامت و اقتصاد می‌تواند در حوزه‌های دیگر نیز تأثیرات منفی داشته باشد.

بازوند با بیان اینکه شیوع بی مارزی کرونا ۹۹ درصد صنعت گردشگری را با مشکل مواجه کرده است، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا راه نجاتی برای این صنعت پیدا کنیم.

وی در ادامه به کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری استان طی سه سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: این کاهش با یک عزم جدی بین مدیران محقق شد.

استاندار کرمانشاه افزود: اگر چه هدف گذاری ما برای امسال کاهش ۲.۵ درصد کاهش نرخ بیکاری است اما باید تلاش کنیم تا ۳ درصد هم این آمار را برسانیم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: باید بتوانیم این شعار را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

بازوند گفت: برای تحقق جهش تولید باید به دنبال جذب سرمایه گذاری برای استان باشیم تا بتوانیم کاهش نرخ بیکاری را نیز شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: لازمه جهش تولید مهارت آموزی است و این مهم نیز بدون استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان محقق نخواهد شد.

کد خبر 4901570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha