۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبرداد:

اجرای طرح «امین» در بیش از ۱۵۰ مدرسه استان همدان

اجرای طرح «امین» در بیش از ۱۵۰ مدرسه استان همدان

همدان - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از اجرای طرح «امین» در بیش از ۱۵۰ مدرسه استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد پورداوود ظهر سه شنبه در ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت استان همدان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با بیان اینکه رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان همدان تقدم تربیت بر تعلیم است، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در طول سال تحصیلی با موضوع نماز، قرآن و عترت در مدارس استان همدان به اجرا در آمده است.

پورداوود با اشاره به کسب رتبه برتر کشور در حوزه ترویج فرهنگ نماز و تقویت نماز در مدارس توسط آموزش و پرورش استان همدان گفت: حضور ائمه جمعه در مدارس تأثیر فراوانی در توسعه فرهنگ نماز در بین دانش آموزان داشته است.

وی با بیان اینکه نماز جماعت مدارس استان با حضور ۴۰۰ امام جماعت روحانی و یک هزار امام جماعت دیگر اقامه شده است، خاطرنشان کرد: طرح امین از جمله طرح‌های موفقی است که در بیش از ۱۵۰ مدرسه استان همدان اجرا شده است.

وی گفت: طرح امین تفاهم نامه‌ای بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است که هدف اصلی آن به کارگیری طلاب آقا و خانم در راستای تربیت اعتقادی، دینی، مشاوره و فعالیت‌های فرهنگی در کنار دانش آموزان است.

پورداوود افزود: در طول چند سال فعالیت طرح امین در مدارس، مدیران، دبیران و حتی والدین دانش آموزان رضایت خود را از این طرح بارها ابراز کرده‌اند و حتی بعضی از والدین یکی از ملاک‌های انتخاب مدرسه برای فرزندانشان وجود طرح امین در مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های حوزه پرورشی و فرهنگی در شرایط فعلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت مجازی اجرا می‌شود، گفت: طرح هر خانه یک دارالقران، بارگذاری روزانه یک جز قرآن به صورت فایل صوتی به همراه شرح و تفسیر یکی از آیات شاخص قرآن، بارگذاری احکام روزه داری، بارگذاری روزانه ضرب المثل‌های قرآنی، طرح حفظ جز سی ام قرآن کریم با شعار هر روز یک صفحه قرآن با یادگیری در فضای مجازی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: با هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی استان همدان محافل قرآنی و دوره‌های آموزش قرآن به صورت مجازی و غیر حضوری تا پایان ماه رمضان برگزار می‌شود.

امام جمعه همدان نیز با ابراز خرسندی از اجرای مطلوب برنامه‌های نماز و ترویج فرهنگ مهدویت در دستگاه تعلیم و تربیت، از مدیرکل آموزش و پرورش استان قدردانی کرد.

آیت الله حبیب الله شعبانی گفت: آموزش و پرورش استان همدان طرح‌ها و برنامه‌های خوبی را در حوزه نماز و ترویج فرهنگ مهدویت به اجرا درآورده است.

کد خبر 4911332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha