۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶

استاندار کرمانشاه عنوان کرد:

سرمایه گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی با اجرای طرح اقدام ملی

سرمایه گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی با اجرای طرح اقدام ملی

کرمانشاه_استاندار کرمانشاه گفت: با طرح اقدام ملی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز پنج شنبه در جلسه شورای مسکن که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: با طرح اقدام ملی حدود ۱,۷۰۰ میلیارد تومان پول در کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌شود اما برای رسیدن به این مهم روحیه جهادی لازم است.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر پروژه طرح ملی مسکن فعال شود می‌تواند در پیشرفت و عمران استان بسیار تأثیر گذار باشد.
وی بیان داشت: دستورالعمل و شیوه نامه‌ای که در طرح ملی مسکن وجود دارد مشکلات بسیاری دارد و لازم است تا شفاف‌سازی شود چرا که بخش نامه‌های دست و پاگیر بانک‌ها در این طرح دیده می‌شود که باید جهت تحول در این پروژه اصلاح شوند.
بازوند افزود: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن بیشتر از اقشار ضعیف هستند لذا ضروری است قوانین و مقررات پیش روی این طرح برای حمایت از مردم تسهیل گری شوند.
بازوند با تاکید بر رویکرد جهش تولید مسکن در سال ۹۹، بیان داشت: تعهد استان در طرح ملی مسکن ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد است که ۷ هزار واحد آن مربوط به زمین‌های دولتی و ۵۶۰۰ واحد نیز خودمالکی هستند.
وی اظهار داشت: حدود ۹ هزار واحد از این اقدام ملی با فرض اینکه ۵۰ درصد از پروانه‌ها و عوارض و همچنین نظام مهندسی رایگان و ۱۰۰ میلیون تومان وام ۱۸ درصد داشته باشد، باید مشخص شود که تا اسفندماه چند درصد پیشرفت خواهد داشت.
وی در ادامه اشاره‌ای به پروژه مسکن مهر استان نیز داشت و گفت: در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۸۱۴ واحد مسکن مهر نیمه تمام داریم که برای اتمام آنها تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.
استاندار افزود: همچنین ۲۳۰۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی داریم که یا درگیر مسائل قضائی و یا زیر ۳۰ درصد پیشرفت هستند و قصد داریم آنها را در قالب مسکن اقدام ملی تعریف کنیم.
وی خاطر نشان کرد: امسال به منظور طرح جهش تولید در مسکن، چهارشنبه هر هفته جلسه شورای مسکن برگزار و مسائل و مشکلات این حوزه را رصد خواهیم‌کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.
کد خبر 4913711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha