۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷

«اسطوره از باستان تا گردشگری پایدار» منتشر شد

پژوهشی در همرازی و هم آوازی ِ اساطیر در فرهنگ گردشگری

پژوهشی در همرازی و هم آوازی ِ اساطیر در فرهنگ گردشگری

«اسطوره از باستان تا گردشگری پایدار» نوشته شوکت منصوری منتشر شد. این کتاب پژوهشی است. در همرازی و هم آوازی ِ اساطیر در فرهنگ گردشگری.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اسطوره از باستان تا گردشگری پایدار» عنوان پژوهشی است از شوکت منصوری که به تازگی در ۱۰۸ صفحه و بهای ۲۰ هزار تومان توسط انتشارات دوات معاصر در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. این کتاب پژوهشی در همرازی و هم آوازی ِ اساطیر در فرهنگ گردشگری است.

شوکت منصوری، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی است. پیشتر به قلم او دو مجموعه شعر با عنوان‌های «نوستالژی کهکشان راه شیری» و «خنده در تاریکی» منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب «اسطوره از باستان تا گردشگری پایدار» می‌خوانید:

«این کتاب قبل از پرداختن به جستار گردشگری می‌خواهد به مفاهیم اولیه و بنیادین اسطوره بپردازد. پس از آن، بنیان‌های گردشگری و اسطوره را مورد کنکاش و بررسی قرار می‌دهد. در پی شناخت هر مفهومی ابتدا یک‌سری از لغات و واژه‌ها تبارشناسی می‌شوند و در این‌جا هم ضروری است واژه‌ی اسطوره به لحاظ لغت‌شناسی پی گرفته شود. پس برای شناخت اسطوره ابتدا لازم است به آنتولوژی آن پرداخته شود و سپس در یک بستر مفهومی و تاریخی به پروسه‌ی تاریخی، جهان بینی و دیگر مفاهیمی که جهان اسطوره را می‌سازد و شکل می‌دهد، پرداخته شود. چون این مفاهیم در شکل‌گیری، تثبیت و تحکیم تمدن بشری نقش اساسی و بنیادی دارند.»

کد خبر 4917709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha