۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

تخت های ویژه بیمارستانی درزنجان دو برابر می شود

تخت های ویژه بیمارستانی درزنجان دو برابر می شود

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از افزایش دو برابری تخت‌های ای سی یو در استان زنجان طی سه ماه آینده خبر داد.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر، از افزایش دو برابری تخت‌های ای سی یو در استان زنجان طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: با توجه به وجود بیماری کرونا و آنفلو آنزا در فصل سرما باید تخت‌های بیمارستانی ویژه در استان توسعه پیدا کند و به ۸۷ مورد افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه برای مقابله با بیماری کرونا باید زیر ساخت لازم فراهم شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷ تحت ویژه ای سی یو در ا ستان زنجان وجود دارد و این تعداد هم برای بیماران کرونایی می‌باشد.

قزلباش تاکید کرد: برای بستری بیماران کرونایی در استان زنجان هزار و ۵۰۰ تخت پیش بینی شده بود که تنها از یک سوم ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استفاده شد و خوشبختانه روند بیماری کرونا در استان رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان استان تقویت شود، تصریح کرد: باید زیر ساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای بیماری کرونا در استان مورد توجه قرارگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: بیمارستان‌های بهمن، امام حسین و تامین اجتماعی برای مقابله با این بیماری در استان فعال هستند و با هدف مقابله با کرونا بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی در استان زنجان راه اندازی شده است.

قزلباش افزود: برای کاهش این بیماری در استان زنجان همه باید پای کار باشند و دست به دست هم داده و این بیماری را نابود کنیم.

وی تاکید کرد: در استان زنجان برای توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی به اندازه کافی در داروخانه‌ها استان وجود دارد و مردم نگران نباشند.

کد خبر 4921632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha