۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۴۳

استاندار سیستان و بلوچستان:

کرونا همدلی را در سیستان و بلوچستان به اوج رساند

کرونا همدلی را در سیستان و بلوچستان به اوج رساند

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انتشار ویروس کرونا با وجود تمام مشکلاتی که به‌همراه داشت همدلی و وفاق را در این استان به اوج خود رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: توجه به تشکل‌های مردم نهاد در بحران‌های بزرگ همچون انتشار ویروس کرونا از اثرگذاری زیادی برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: نقش علما، بزرگان، گروه‌های جهادی و بسیج در مساله کرونا در سیستان و بلوچستان بسیار قابل تقدیر بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارسال طرح‌های بسیار خوبی برای توسعه این استان انجام و در حال انجام است.

وی ادامه داد: الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار، گازرسانی، راه آهن، آبرسانی، فعال کردن بازارچه‌های مرزی، فعال کردن واحدهای تولیدی و توسعه سواحل مکران از جمله اقدامات توسعه‌ای بود که پارسال در سیستان و بلوچستان انجام شد.

موهبتی بیان کرد: برای نخستین بار بعد از ۲۵ سال منطقه آزاد چابهار دارای مرز زمینی و دریایی شد که این امر در توسعه سیستان و بلوچستان نقش بسیار مهمی دارد.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد سیستان در کنار وجود منطقه آزاد چابهار ۲ بال توسعه سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود که امیدواریم به تصویب برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه به زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای این استان در سال ۹۹ باید مورد توجه مدیران باشد.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان زمینه را برای نقش آفرینی بخش خصوصی در این استان فراهم سازند.

موهبتی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی بسته‌هایی از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را تهیه و تحویل دفتر وزارت امورخارجه دهند تا در اختیار سرمایه گذاران کشورهای همسایه قرار گیرد.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان در سال جدید باید در اولویت کاری مسؤولان باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۲ سند مهم توسعه سواحل مکران و سند آمایش سرزمین پارسال انجام شده که این امر در توسعه منطقه نقش بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: سند توسعه سواحل مکران برای توسعه سیستان و بلوچستان بسیار مؤثر است بنابراین باید به این سند توجه بسیار زیادی شود.

موهبتی تصریح کرد: همه اسناد توسعه سیستان و بلوچستان باید به روزرسانی شوند تا در توسعه این استان نقش آفرین باشد.

وی همچنین با تبریک به منتخبان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: منتخبان مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات بیشتر به این استان تلاش کنند.

جهادی کار کردن در شرایط کنونی یک وظیفه دینی و ملی است

جانشین نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: ویروس کرونا با تمام مشکلاتی که داشت همدلی، وفاق و مواسات را در بین مردم به وجود آورد.

حجت الاسلام علیرضا بی‌نیاز گفت: با وجود مشکلاتی که در زمینه ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان وجود دارد اما با همدلی و همفکری می‌توان بحران‌های بزرگ را به خوبی پشت سر گذاشت.

وی بیان کرد: امسال با وجود مشکلات زیادی که در زمینه ویروس کرونا داشتیم اما پیام رهبر معظم انقلاب در زمینه مواسات در ماه مبارک رمضان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد.

جانشین نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: همدلی و همیاری در شرایط کرونایی در تمام استان‌های کشور لازم است اما در این استان بیشتر از همه نیازمند این همدلی و همیاری هستیم.

وی بیان کرد: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال جهش تولید در این شرایط سخت نشانگر این است که با روحیه جهادی و همت بلند می‌توان به تمام اهداف رسید.

حجت الاسلام بی نیاز اظهار داشت: جهادی کار کردن و با تمام توان به میدان آمدن در شرایط کنونی یک وظیفه دینی و ملی است.

کد خبر 4927141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha