۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۱۳

سرپرست شیلات هرمزگان:

تولید بالغ بر ۶۰۰ تن ماهیان گرمابی وخاویاری در هرمزگان

تولید بالغ بر ۶۰۰ تن ماهیان گرمابی وخاویاری در هرمزگان

بندرعباس - سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان از تولید بالغ بر ۶۰۰ تن ماهیان گرمابی وخاویاری در هرمزگان با ایجاد اشتغال برای بالغ بر ۱۶۵ نفر طی سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرسول دریایی با اشاره به اهمیت توسعه آبزیان در خشکی و پیشگامی هرمزگان در این مهم نیز گفت: در سال ۹۸ با زیر کشت رفتن ۴۵ هکتار از مزارع دو منظوره بالغ بر ۱۴۵ تن ماهی گرمابی با اشتغال بالغ بر ۱۰۰ نفر در ۱۰۵ مزرعه فعال تولید شد.

وی افزود در آب بندها و سدهای بازسازی شده نیز با اشتغال بالغ بر ۳۰ نفر در ۱۸ مزرعه فعال و با زیر کشت بردن ۳۵۰ هکتار توانسته ایم حدود ۳۵۰ تن تولید ماهیان گرمابی داشته باشم.

دریایی با اشاره به گام‌های خوب شیلات هرمزگان برای پرورش ماهی خاویاری گفت: استان هرمزگان با ذخیره سازی بالغ بر ۱۲ هزار قطعه ماهی خاویاری و ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر در قالب ۱۵ مزرعه فعال و سطح زیر کشت یک و نیم هکتار توانسته بالغ بر ۱۵ تن ماهی خاویاری در سال ۹۸ تولید داشته باشد.

این مقام مسئول تولید بالغ بر ۱۵۱ هزار قطعه ماهیان زینتی آب شور و شیرین، تولید هزار و ۳۹۰ کیلو گرم جلبک و تولید بالغ بر ۱۰۰ سر کروکودیل معادل حدوداً ۱۰ تن را از اهم اقدامات شیلات هرمزگان طی سال ۹۸ برای تولید آبزیان در خشکی به غیر از ماهی و میگو خواند.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه امید است در سال ۹۹ با پیگیری‌ها و تلاش‌های در دست انجام جهش خوبی در تولید داشته باشیم تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تولید ماهیان گرمابی در مزارع دو منظوره در سال جاری به حدود ۱۶۰ تن با زیرکشت بردن بالغ بر ۴۸ هکتار در قالب ۱۱۰ مزرعه فعال و ایجاد اشتغال برای ۱۱۰ نفر برسد.

دریایی افزود: در سال جهش تولید همچنین پیش بینی می‌گردد تعداد مزارع در آب بندها و سدها به حدود ۲۰ مزرعه با سطح زیر کشت ۳۶۷ هکتار و اشتغال ۴۰ نفر برسد که شاهد تولید بالغ بر ۴۸۰ تن ماهی در این سازه‌ها باشیم.

وی گفت: در سال ۹۹ امید است با همت‌های صورت گرفته شاهد تولید ۱۷ تن ماهی خاویاری در ۱۷ مزرعه فعال استان با ایجاد اشتغال برای بالغ بر ۳۲ نفر باشیم.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: همچنین با توجه به بارندگی‌های خوب صورت گرفته می‌توان از ظرفیت‌های سدهای استان برای پرورش ماهیان گرمابی در قفس استفاده کرد.

لاور مورد نیاز هرمزگان تأمین شود

دریایی با اشاره دست آورده‌های خوب استان هرمزگان در عرصه تکثیر و پرورش میگو طی سال‌های اخیر در کشور گفت: بدون شک کرونا و شرایط به وجود آمده از اپیدمی این ویروس در جهان بر صنعت میگو نیز تأثیر گذار خواهد بود که در این راستا اقدامات حمایتی در حال انجام و پیگیری است.

وی با اشاره به اهمیت بیمه برای صنایع تولیدی به ویژه مزارع پرورش میگو از آبزی پروران خواست تا نسبت به ارتقای سطح بیمه‌ای و بیمه نمودن مزارع خود اقدام کنند.

دریایی همچنین با تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی در مزارع پرورش میگو و مراکز تکثیر گفت: با توجه به اهمیت رعایت بهداشت در این صنعت، سهل انگاری در مسائل بهداشتی و مدیریتی مزارع میگو و عدم رعایت این مهم، خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

وی با توجه به رشد صنعت پرورش میگو در هرمزگان و نیاز استان به لاور از مراکز تکثیر خواست نسبت به تأمین لارو مورد نیاز استان اهتمام ویژه داشته باشند و لاور با کیفیت را با اولویت نیاز استان در اختیار مزرعه داران قرار دهند.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان تصریح کرد مراکز پرورش میگو نسبت به تهیه لاور مورد نیاز خود در اسرع وقت اقدام کنند و منتظر لحظه‌های آخر نباشند تا با کمبود لاور مواجه نشوند.

کد خبر 4928141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha