۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۳:۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی در قزوین جمع آوری شد

نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی در قزوین جمع آوری شد

قزوین- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با روند نزولی بیماری کرونا در استان و کاهش بیماران بستری، بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه در قزوین جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که روز چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه در استان موارد ابتلاء به ویروس کرونا و کنترل شده و روند مثبت شدن آن رو به کاهش است.

وی اضافه کرد: در دو هفته گذشته پیک‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و امروز ۵۱.۳ درصد مبتلایان را مردان و ۴۸.۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

نامدار تصریح کرد: همچنین ۱۱ درصد مبتلایان کرونا در روستاها و ۸۹ درصد در شهرها هستند که نیمی از مبتلایان بالای ۶۰ سال سن دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: همچنان بر رعایت موارد بهداشتی در فاصله گذاری اجتماعی تاکید جدی داریم و اعلام می‌کنیم برای بازگشایی عمومی هنوز زود است و می‌تواند شرایط را بحرانی کند.

نامدار گفت: تعداد بستری‌ها در استان قزوین در طول سه هفته گذشته نسبت به اسفند ماه تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جمع آوری نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی

وی با ابراز خرسندی از وضعیت رو به کاهش مبتلایان ویروس کرونا در استان گفت: با بهبودی اوضاع نسبت به جمع آوری نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی اقدام شده است که بخشی از تجهیزات به دلیل قرار گرفتن در نور خورشید آسیب دیده که برای مرمت و تعمیر آن اقدام کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: در بیمارستان تأمین اجتماعی استان قزوین ۱۱۰۰ بیمار ویزیت شد و تصمیم گرفته‌ایم در تاکستان پذیرش بیماران کرونایی فقط در بیمارستان شفا صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در بیمارستان رازی ۲۰۰ مورد مشکوک داریم و تاکنون ۱۵۰ بیمار بستری هستند و باید بیمارستان بوعلی را به گونه‌ای مهیا کنیم تا خدمات مجزا در بخش‌های مغز و اعصاب، آنژیوگرافی، مسمومیت و بیماری‌های قلبی به بیماران داده شود.

همه بیمارستانها خدمات پزشکی ارائه می‌دهند

نامدار اضافه کرد: بیمارستان رازی از چرخه خدمات رسانی به بیماران کرونا خارج نخواهد شد و هیچ بیمارستانی هم خدمت رسانی خود را به سایر بیماران کاهش نداده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: از کادر درمانی سپاه بابت مدیریت بیمارستان خیریه رحیمیان الوند تشکر می‌کنیم و درخواست می‌کنیم این خدمات تا ۱۵ خرداد تداوم یابد.

نامدار گفت: از ۱۷ خرداد ماه دانشگاه‌ها بازگشایی می‌شود لذا باید خوابگاه‌های دانشجویی با ضد عفونی و گندزدایی برای حضور دانشجویان آماده شود.

اجرای طرح تربیت سفیران سلامت

وی اظهار داشت: طرح بزرگ ملی تربیت رایگان سفیران سلامت از روز گذشته در شهر محمدیه آغاز شده که به تدریج در سایر نقاط استان عملیاتی خواهد شد.

نامدار افزود: در استان ۴۰۰ رابط و ۷۲۰۰ سفیر بهداشتی داریم که تلاش می‌کنیم با حمایت لازم این طرح را با پوشش ۱۰ هزار رابط سلامت تداوم بخشیم.

وی گفت: با اجرای این طرح در هر خانه یک پایگاه سلامت شکل خواهد گرفت که به ارتقای سلامت خانواده‌ها کمک خواهد شد.

کد خبر 4931088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha