رئیس فراکسیون جماعت اسلامی در پارلمان کردستان عراق:

مواضع ایران در حمایت از فلسطین قابل تحسین است

مواضع ایران در حمایت از فلسطین قابل تحسین است

رئیس فراکسیون جماعت اسلامی در پارلمان کردستان عراق معتقد است توافق قرن توطئە و نقشه خطرناک و کثیف آمریکاست

عبدالستار مجید در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اهمیت روز جهانی قدس و زندە نگهداشتن مسئلە فلسطین، گفت: قدس قبلە اول مسلمانان است و اگرچە برای مدتی حتی طولانی در اشغال صهیونیست‌ها باشد، اما روزی بە صاحبان اصلی آن یعنی مسلمانان و ملت فلسطین بازگرداندە می‌شود.

وی افزود: مشخص کردن روزی جهانی برای زندە نگەداشتن مسئلە قدس و فلسطین اقدام بسیار خوبی در جهت متحد کردن صدای مسلمانان جهان در مورد قدس و برای انسجام در برابر صهیونیسم اشغالگر است.

عبدالستار مجید همچنین در مورد معاملە قرن و تلاش آمریکا برای محافظت و مشروعیت بخشیدن بە اشغالگری اسرائیل گفت: توافق قرن توطئە و نقشە خطرناک آمریکاست و بدون شک بحران‌ها و مشکلات عدیدە منطقە را عمیق‌تر خواهد کرد و نتیجەای بجز جنگ و خونریزی بیشتر از آن بدست نمی‌آید.

وی افزود: آمریکا حق ندارد بر سر خاک اشغال شدە کشورهای دیگر معاملە کند آن هم فقط در راستای منافع صهیونیست‌های اشغالگر. و بە نظر من ملت‌های مسلمان منطقە و کشورهای خاورمیانە نباید اجازە بدهند این توطئە خطرناک بە ثمر نشیند.

این نمایندە کرد همچنین بە تلاش بعضی از کشورهای عربی از جملە عربستان سعودی و امارات برای تسهیل روابط با اسرائیل اشارە کرد و گفت: در حقیقت کشورهای عربی بە دلیل اختلافاتی کە در منطقە وجود دارد بە مجری از سیاست‌های آمریکا تبدیل شدە اند.

عبدالستار مجید اظهار داشت: باید کشور عربستان و دیگر اعراب اگر نمی‌توانستند علیە اسرائیل اقدام کنند، حداقل بە شرط پایان دادن جنایت صهیونیست‌ها و دست کشیدن آنها از قتل و کشتار مردم فلسطین و اتمام اشغالگری دم از تسهیل روابط می‌زدند. اما متاسفانە کشورهای عربی در حالی بە اسرائیل نزدیک می‌شوند کە جنایت‌های صهیونیست علیە مسلمانان پایان ندارد و این خودکشی بە تمام معنی برای کشورهای عربی است و در نهایت همان‌ها هستند کە ضرر خواهند کرد.

وی با تمجید از مواضع حمایتی ایران از ملت مظلوم فلسطین گفت: ایران همیشە از مردم فلسطین حمایت کردە است و این مواضع خوب ایران اسلامی در حالی است کە برخلاف بعضی از کشورهای عربی هیچ دروازەای با فلسطین ندارد و آن مردم در حصر ماندە هم هیچ امیدی ندارند.

کد خبر 4931172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha