۶ خرداد ۱۳۸۶، ۱۶:۴۹

از سوی رئیس جمهوری ؛

کاهش نرخ سود تمام بانک‌ها به 12 درصد ابلاغ شد

کاهش نرخ سود تمام بانک‌ها به 12 درصد ابلاغ شد

دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی کاهش نرخ سود تمام بانک‌ها به 12 درصد را ابلاغ کرد و نوشت‌: ضروری است راهکار اجرایی این کار تهیه و اجرا شود و بانک‌های خصوصی نیز باید از این تصمیم دولت تبعیت کامل نمایند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر رئیس جمهوری، ، دکتر محمود احمدی نژاد در پاسخ به نامه رئیس کل بانک مرکزی منضم به تصمیم شورای پول و اعتبار در خصوص سود تسهیلات بانکی با تاکید بر این که طبق برنامه و سیاست اعلامی دولت سود دریافتی از مردم در برابر تسهیلات باید کاهش یابد، اعلام داشت :" حداکثر سود مورد انتظار 12 درصد مورد نظر است که در جهت تقویت تولید و کاهش دهنده تورم است."

رئیس جمهور در این نامه خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی گفت : "ضروری است راهکار اجرایی را تهیه و اجرا کنید و بانک‌های خصوصی نیز باید تبعیت کامل نمایند . باید ترتیبی اتخاذ کنید که منابع بانک ها عمدتا در جهت تولید و با زمان بازپرداخت مناسب توزیع شود."

دکتر محمود احمدی نژاد همچنین تاکید کرد : "جهت گیری تقویت بازرگانی بیش از حد لازم به ضرر مردم است . در تمام موارد تنظیم مقررات و اعلام نتیجه نمایید . توجه کنید که ما خادم و حامی عموم مردم هستیم و نه گروهی خاص."

کد خبر 493292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha