۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۶

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

شورای حل اختلاف به کاهش چالش های حقوقی صنعت کمک می کند

شورای حل اختلاف به کاهش چالش های حقوقی صنعت کمک می کند

قزوین- معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: راه اندازی شورای حل اختلاف در بخش صنعت ضمن تسریع در حل مشکلات حقوقی تولیدکنندگان با رویکرد سازش به اعتماد سازی بیشتر هم منجر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح شعبه شورای حل و اختلاف خانه صنعت و معدن استان قزوین روز شنبه با حضور حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی دادستان، عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار و عزیز الله افضلی رئیس سازمان صمت در قزوین برگزار شد.

عیسی قبادی در این مراسم اظهار کرد: یکی از اقدامات و ارزش‌های جامعه انسانی موضوع صلح و سازش است.

وی افزود: موضوع صلح و سازش ریشه در تاریخ و مذهب دارد و در شرایط امروز ارزش و اهمیت صلح و سازش بر کسی پوشیده نیست.

معاون اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: در کشور ما همچنان ارزش‌های فرهنگی و باورهای دینی دارای جایگاه و اعتبار است و مردم به مرجعیت و نظر بزرگان و ریش سفیدان و معتمدان در حوزه‌های مختلف اعتماد دارند.

قبادی خاطرنشان کرد: زیبنده و شایسته نیست که برای هر موضوع کوچک نیز در مراجع قضائی پرونده تشکیل شود لذا باید بر روی تعمیم و گسترش فرهنگ صلح و سازش در کشور بیشتر کار شود.

وی تصریح کرد: از زمانی که شورای حل اختلاف در مجموعه قوه قضائیه فعالیت خود را شروع کرده فرهنگ صلح و سازش در کشور تقویت شده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: اعتماد عمومی یک سرمایه برای حکومت است که باید در ابعاد مختلف تقویت شود.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های تقویت اعتماد اجتماعی سپردن امور به خود مردم است و به نوعی باید مردم را در تصمیم سازی و تصمیم گیری بیشتر دخالت دهیم.

قبادی افزود: در هر عرصه‌ای که به مردم اعتماد شده و امور به مردم واگذار شده است موفقیت‌های خوبی کسب کرده ایم و در اموری که مردم نقش کمتری داشته اند نتایج لازم کسب نشده است.

نتیجه اعتماد عمومی همبستگی اجتماعی است

معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: راه اندازی شورای حل اختلاف تخصصی در خانه صنعت و معدن اقدام بسیار ارزشمندی است که می‌تواند موجب اعتماد بیشتر تولید کنندگان و صنعت گران استان را فراهم کند.

وی گفت: بنده با توجه به شناختی که از مجموعه صنعت گران و تولید کنندگان استان دارم اطمینان دارم که بخش زیادی از مشکلات قضائی این عزیزان در این شورا حل و فصل خواهد شد و از تشکیل پروند در محاکم قضائی جلوگیری می‌شود.

در پایان این مراسم علی محمد زمانی به عنوان رئیس شعبه شورای حل اختلاف خانه صنعت و معدن معرفی شد.

کد خبر 4937640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha