۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۰۶

امام جمعه همدان:

ساخت و سازهای دامنه کوهستان الوند غیر معمول و قابل تأمل است

ساخت و سازهای دامنه کوهستان الوند غیر معمول و قابل تأمل است

همدان - امام جمعه همدان با بیان اینکه ساخت و سازها در دامنه کوهستان الوند غیر معمول و قابل تأمل است، گفت: تخریب کوهستان در دامنه الوند نباید ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب الله شعبانی ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان کوهنوردی استان همدان با تاکید بر اینکه کوهستان الوند باید حفظ شود و کسی نباید در این موضوع تردید کند، اظهار کرد: الوند نماد و شناسنامه همدان است.

وی با بیان اینکه تصرف انسانی در محیط زیست باید به حداقل برسد و در صورت ضرورت انجام شود به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص زمین خواری و کوه خواری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها در مورد زمین خواری و کوه‌خواری و ضرورت برخورد قاطع با این معضل تذکر داده و بر آن تاکید کرده‌اند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ساخت و سازها در دامنه الوند در سال‌های اخیر غیر معمول و قابل تأمل است، اضافه کرد: این ساخت و سازها و تخریب کوهستان در دامنه الوند نباید ادامه پیدا کند و در صورت نیاز باید با نگاه کامل کارشناسی و در حد ضرورت انجام شود.

صحبت‌ها پیرامون ساخت و سازهای دامنه الوند راستی آزمایی شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مطالبه عمومی باید به موضوع ساخت و سازهای دامنه الوند ورود کارشناسی داشته باشد، گفت: توضیحات افراد و دستگاه‌ها در مورد ساخت و سازهای دامنه الوند باید راستی آزمایی شود.

وی با تاکید بر اینکه حد و حدود تصرف در دامنه الوند باید مشخص و از تخریب بیشتر کوهستان الوند جلوگیری شود، گفت: سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی برای حفاظت از الوند مطالبه‌گری داشته باشند.

گفتنی است هفته گذشته موضوع جاده کشی در دامنه کوهستان الوند و جاده منتهی به میشان رسانه‌ای و بازخوردهای متفاوتی در فضای مجازی داشت که حساسیت مسئولان را نیز برانگیخت.

کد خبر 4938659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha