۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۶

رئیس آتش نشانی شهرداری کرج:

کرج چهار ایستگاه آتش‌نشانی کم دارد

کرج چهار ایستگاه آتش‌نشانی کم دارد

کرج - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به اینکه کلان‌شهر کرج نیازمند ۳۵ ایستگاه آتش‌نشانی است، گفت: در حال حاضر ۴ ایستگاه آتش‌نشانی کم داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد یساولی صبح شنبه در مراسم رونمایی از خودروهای جدید آتش‌نشانی شهرداری کرج، اظهار کرد: ۳۱۰ میلیارد ریال هزینه تأمین تجهیزات و ادواتی است که امروز رونمایی شده است.

وی با اشاره به استانداردهای آتش‌نشانی، گفت: طبق این استانداردها به ازای هر دوهزار و ۵۰۰ نفر یک نیرو آتش نشان، برای هر ۱۷ هزار نفر یک خودروی آتش نشان و به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش نشان نیاز است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به افتتاح سه ایستگاه آتش نشانی در کرج طی سال گذشته، گفت: در حال حاضر کرج ۲۹ ایستگاه آتش نشانی دارد که تا دو ماه دیگر دو ایستگاه جدید افتتاح خواهد شد.

یساولی با تاکید بر اینکه برای جمعیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفری شهر کرج به ۳۵ ایستگاه آتش نشان نیاز است که چهار ایستگاه کم داریم، گفت: در حال حاضر ۱۰۱ خودرو عملیاتی آتش نشان داریم که ۹ خودروی جدید به آنها اضافه می‌شود.

وی با اشاره به جذب ۶۵ نیروی جدید در سازمان آتش‌نشانی کرج، گفت: این افراد طی یک فراخوان جذب شده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج تعداد نیروهای سازمان پیش از جذب ۶۵ نفر را ۴۴۷ نفر اعلام کرد و گفت: این سازمان هنوز ۱۹۱ نیرو کسر دارد.

یساولی با این توضیح که سازمان آتش نشانی شهرداری کرج امسال ۸۰ درصد بودجه عمرانی را کسب کرده است، گفت: در حوزه عملیات ۱۰۰ درصد تجهیزات و ناوگان مورد نیاز خریداری و به ایستگاه‌ها اضافه شده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به ۵۵۰ مورد حریق علفزار در کرج، گفت: این آمار به نسبت بالا است زیرا سال گذشته در چنین بازه زمانی نیمی از وقوع این حریق‌ها رخ داده بود.

کد خبر 4942119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha