۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۰

معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

مردمی کردن تبلیغ و فرهنگ رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی است

مردمی کردن تبلیغ و فرهنگ رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی است

قزوین- معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی مردمی کردن تبلیغ و فرهنگ سازی و هدایت درست اعتبارات در مسیر امور تاثیرگذار است.

حجت الاسلام مصطفی جلیلی در سفر یک روزه به استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص رویکرد جدید سازمان در دوره مدیریت جدید اظهار داشت: مهمترین تغییر رویکرد سازمان ایده مردمی سازی تبلیغ و فرهنگ است.

وی اضافه کرد: اگر یک نهاد حاکمیتی بخواهد حماسه ارزشمندی چون راهپیمایی اربعین را برگزار کند حتی اگر سه دولت هم در کنار هم باشند قادر به انجام آن نیستند اما وقتی مردم به صحنه می آیند ناممکن‌ها محقق می‌شود و در این میان نقش حاکمیت فقط تنظیم امور و بسترسازی است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: دولت در این میان فقط بایستی امنی، بهداشت، لوازم مورد نیاز و بسترسازی کند و بقیه امور به بهترین وجه توسط مردم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این موضوع در عرصه فرهنگ هم می‌تواند رخ دهد و برای نمونه برای حجاب هم اگر بخواهیم تصمیم بگیریم در حالی که قانون حجاب و عفاف داریم اما چون نگاه دولتی است و همه نهادهای حاکمیتی نقش ایفا کرده‌اند شاهد وضعیت کنونی هستیم و شاید بتوان اذعان کرد هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است اما همین موضوع وقتی در اختیار مردم باشد به دستاوردهای خوبی می رسیم و کارها نتیجه می‌دهد.

تغییر فاز نهضت از ملت به امت

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: وقتی مردم وارد صحنه تبلیغ و فرهنگ می‌شوند شما تحول و تغییر را مشاهده می‌کنید و آنچه در انقلاب هم رخ داد چون مردم برای خود نقش تبلیغی ایفا کردند به نتایج ارزشمندی رسیدیم که با رویکرد دولتی امکان تحقق نداشت.

وی در خصوص تبلیغ اندیشه‌های امام راحل در جهان کنونی تصریح کرد: آنچه آرزوی ما در سازمان تبلیغات اسلامی است اینکه باید اندیشه‌های امام را در جهان تبلیغ کنیم و در این راه نگاه راهبردی داشته باشیم تا از دل آن چند موضوع جدی استخراج شود.

به اهل سنت اهمیت می‌دهیم

جلالی اضافه کرد: در سازمان توجه ویژه به اهل سنت داریم و در ماه رمضان نشست‌های جدی و متعددی برگزار شد و اهداف و افکار خود را به اشتراک گذاشتیم زیرا در این دوران موضوع امت سازی را جدی گرفته‌ایم و فاز ملت را به امت تغییر خواهیم داد و نگاه جدیدی داریم و بدون رسانه شدن کارها اهداف و اندیشه‌های خود را با اهل سنت به اشتراک گذاشتیم.

وی استفاده از فضای تبلیغاتی با کمک جوانان و دانشجویان را از دیگر رویکردهای معاونت فرهنگی سازمان دانست و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت تبلیغی بانوان با راه اندازی اداره کل بانوان و بهره گیری از ظرفیت و توان جوانان در امور تبلیغی را جدی خواهیم کرد زیرا باور داریم اگر بانوان وارد عرصه تبلیغ و فرهنگ دینی شوند معادلات بر هم خورده و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

هدایت درست اعتبارات فرهنگی ضروری است

حجت الاسلام جلالی در خصوص وضعیت اعتبارات فرهنگی هم گفت: معتقدم عرصه فرهنگ در کشور به اندازه کافی اعتبار دارد اما هدایت آن بسیار مهم است زیرا اکثر نهادها بودجه‌های عمرانی خوبی دارند اما درست هدایت نمی‌شود.

دنبال دیده شدن نشان سازمان نیستم / کارآمدی مهم است

وی بیان کرد: ما در رویکرد جدید سازمانی دنبال این هستیم تا کمک کنیم اعتبارات نهادهای دیگر به نام خود آنها در جای مناسب هزینه شود و نمی‌خواهیم نام سازمان را مطرح کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید پذیرفت ما در امور فرهنگی با کمبود و مضیقه‌های اعتباری مواجهیم اما این نقصان موجب نمی‌شود که کار نکنیم و به نظر می‌رسد هدایت بودجه‌ها شاید مهم‌تر از تخصیص و جذب بودجه باشد.

جلالی اضافه کرد: سازمان تبلیغات هر چند بودجه مناسبی ندارد اما با همین اعتبارات ناکافی می‌توان کارهای بزرگی کرد.

مبلغان به ابزار روز مجهز می‌شوند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص به روز بودن فعالیت‌های سازمان اظهار داشت: یکی از کارهای ما این است که در فضای مجازی به روز شویم و رویکرد ریاست محترم سازمان هم این بوده که در فضای تبلیغی نوین حضور داشته باشیم و آن را به عنوان یک فرصت بدانیم که می‌تواند به عنوان یک بال در عرصه تبلیغ باشد.

مسلح کردن مبلغین اصیل به ابزار تبلیغ نوین

جلالی تصریح کرد: مبلغان دینی باید به ابزار نوین مسلح شده و فضای فضای مجازی را بشناسند و بتوانند با آن کار کنند و تبلیغ را انجام دهند و در ماه مبارک رمضان امسال تبلیغ مجازی را به رسمیت شناختیم و برایش حکم صادر کردیم و اگر در سال قبل یک مبلغ حکم می‌گرفت و به روستا می‌رفت و کار می‌کرد و هزینه ناچیزی می‌گرفت اما امسال همه این ساختار در فضای مجازی تعریف و آموزش‌های جدیدی هم طراحی شد و توانستیم بستر خوبی را در فضای مجاز مهیا کنیم.

شرکت در رزمایش مومنانه

وی از مشارکت در طرح رزمایش مومنانه هم خبر داد و گفت: در فضای تبلیغ امسال در رزمایش مواسات هم مشارکت کردیم و کار بزرگی صورت گرفت به طوری که سه موج تبلیغی در ایام کرونا داشتیم که در بخش اول موج «به توان ما» بود و یک برنامه تلویزیونی در قالب پویش برگزار شد و مردم پای کار بودند و از روز تحویل سال تا شب اول ماه مبارک رمضان
این کار معنوی صورت گرفت.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: همچنین یک پوش در حرم امام رضا (ع) با همکاری آستان قدس برگزار شد و در کنار آن در میلاد امام زمان جشن‌های خیابانی هم تدارک دیده شد و شب اول ماه مبارک رزمایش مواسات انجام شد.

وی اظهار داشت: ابتدا هیئت‌ها، مساجد و شبکه‌های قرآنی را فعال کردیم و گزارش گرفتیم و بر اساس گزارش‌های بنیاد علوی با لینکی که در بنیاد تعریف شد در کنار میزان کمک‌هایی که در طرح مواسات اهدا شد ما نیز همان میزان کمک کردیم.

جلالی تصریح کرد: راه اندازی سامانه «اجر» و حمایت از طلبه‌ها از یکدیگر از دیگر اقداماتی بود که با همکاری یک نهاد انقلابی همه کمک‌ها هدایت شد و رقم خوبی جمع آوری شد تا به آُسیب دیدگان اهدا شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین خبرگزاری مهر را رسانه‌ای جریان ساز دانست و گفت: این رسانه بدرستی تشخیص داده در مسیر تأثیرگذاری حرکت کند.

کد خبر 4942710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha