۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۱

واشنگتن پست خبر داد؛

مخالفت اعضای کلیدی تیم «ترامپ» با طرح استفاده از زور علیه معترضین

مخالفت اعضای کلیدی تیم «ترامپ» با طرح استفاده از زور علیه معترضین

با ادامه اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، مخالفت با طرح رئیس جمهور این کشور برای استفاده از ارتش جهت سرکوب معترضین نیز بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، با وجود گذشت دو هفته از آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، تظاهرات مردم علیه خشونت پلیس همچنان ادامه داشته و این اعتراضات در برخی مواقع به آشوب نیز کشیده می‌شود و همین امر موجب شده تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده، برای عملی کردن تهدید خود یعنی استفاده از ارتش برای فرونشاندن آتش اعتراضات مصمم‌تر شود.

با این وجود اما مخالفت با این تصمیم ترامپ نیز افزایش یافته و اکنون صداهای بیشتری از کاخ سفید در مخالفت با ترامپ شنیده می‌شود به طوری که «بیل بار» دادستان کل آمریکا، «مارک اسپر» وزیر دفاع و «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور به صراحت با آن مخالفت کرده و به ترامپ نیز توصیه کرده‌اند که چنین طرحی را اجرا نکند.

به نوشته واشنگتن پست، ترامپ قصد دارد تا دستکم ۱۰ هزار نفر از نیروهای ارتش را برای پایان دادن به اعتراضات جاری در آمریکا به کار بگیرد.

علاوه بر چهره‌های مطرح کابینه ترامپ، سایر شخصیت‌های آمریکایی نیز در این رابطه هشدار داده‌اند، برای مثال «باراک اوباما» رئیس جمهور و «جیمز ماتیس» وزیر دفاع سابق آمریکا نیز در این رابطه ابراز نگرانی کرده و حتی ماتیس اعلام کرده که این تصمیم ترامپ نشان می‌دهد او تهدیدی جدی علیه قانون اساسی آمریکا محسوب می‌شود.

از دو هفته قبل و بعد از انتشار تصاویر لحظات جان دادن یک شهروند سیاهپوست آمریکایی در زیر پای یک افسر پلیس، شهرهای مختلف آمریکا صحنه اعتراضات ضد نژادپرستی شده و حتی این اعتراضات به کشورهای دیگر نیز کشیده شده است.

کد خبر 4943050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha