۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴

علیرضا کاظمی مطرح کرد

توجه به فعالیت های فرهنگی و هنری در آموزش های مجازی

توجه به فعالیت های فرهنگی و هنری در آموزش های مجازی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از مدیران استارتاپ ها خواست به فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی نیز توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی معاون‌پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در نشست مشترک آموزش و پرورش با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در صحبت مدیر استارتاپ ها کمتر بر فعالیت‌های پرورشی تمرکز بود و تقریباً تمام تمرکز بر فعالیت‌های آموزشی بود و این یک خلاء است که وجود دارد. برای همین بحث هاست که آموزش و پرورش نیاز به نرم افزار مخصوص به خودش دارد

وی ادامه داد: نقطه ضعف دوم در فعالیت استارتاپ ها عدم متوجه به فعالیت‌های مکمل در حوزه‌های قرآنی و تربیتی است و می‌خواهم ذهن دوستان را متوجه این ظرفیت کنم. ما ۳۵ رخداد فرهنگی و هنری و قرآنی در طول سال برگزار می‌کنیم که در هر کدام بین یک میلیون تا ۷ میلیون دانش آموز در آن شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۴ تشکل داریم که نزدیک به ۸ میلیون عضو دارم و خوب است که استارتاپ ها به آن ورود کنند.

کاظمی بیان کرد: خواهشی که از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارم این است که یک ارتباطی میان نخبه‌های فرهنگی و هنری با بنیاد نخبگان فراهم شود. در ۷۰ رشته فرهنگی و هنری رتبه اول را در کشور انتخاب می‌کنیم و بعد از آن رها می‌شوند و انگیزه بخشی صورت نمی‌گیرد.

۲۰ درصد دانش آموزان به ابزارهای ارتباطی دسترسی ندارند

حسن الحسینی مسئول برنامه شبکه شاد در نشست مشترک وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مدیران استارتاپ‌های حوزه آموزشی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: تعلیم و تربیت را از دغدغه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است. تخصص در حوزه‌های تعلیم و تربیت رکن اساسی است.

وی پیشنهاد کرد بانک اطلاعاتی از استارتاپ‌های آموزشی ایجاد شود.

حسینی با بیان اینکه ۲۰ درصد دانش‌آموزان هنوز نتوانستند به ابزارهای ارتباطی دسترسی داشته باشند، گفت: ما برای رفع این چالش اقداماتی را اجرایی کردیم، ولی از استارتاپ‌ها می‌خواهیم که در این زمینه ما را یاری کنند. فقدان سواد الکترونیکی معلمان نیز از دیگر چالش‌های وزارت آموزش و پرورش است که برنامه‌هایی را برای این چالش داریم.

کد خبر 4943200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha