در نشست کابینه؛

نتانیاهو مدعی شد: مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شویم

نتانیاهو مدعی شد: مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شویم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد که شیوع کرونا تاثیری بر مقابله با ایران نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جورزالیم پست، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه این رژیم مدعی شد: تل آویو همزمان با اقداماتی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای خواهد شد.

نتانیاهو در ادعاهای خود به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: ایران به صورت سیستماتیک تعهدات خود را با پنهان کردن مکان‌ها و غنی سازی مواد شکاف پذیر نقض می‌کند.

این ادعاهای نتانیاهو پس از آن عنوان گردید که به تازگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی ادعاهایی علیه ایران را مطرح کرده است.

ایران به دنبال خروج یکجانبه آمریکا از برجام، تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان، حفظ کند اما با گذشت نزدیک به دو سال و ناتوانی طرف‌های اروپایی به تعهدات برجامی، با هدف حفظ بهره‌مندی اقتصادی، تهران گام‌های کاهش تعهدات خود را آغاز کرد.

در عین حال پیشتر، «کاظم غریب‌آبادی»، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره گزارش اخیر آژانس گفته بود: گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برجام، هم حاکی از تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس بوده و هم اقدامات ایران در اجرای تصمیمات خود مبنی بر تعلیق تعهدات برجامی را به تصویر می‌کشد.

کد خبر 4943710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مسعود IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      0 0
      شما اول تلاش کن مانع فروپاشی تار عنکبوت خود شوی ،اگر باقی بودی در مورد فلاکت روز افزون خود یه فکری بکن ...دیگر فرصت فضولی تو کارهایی که به تو مربوط نیست پیدا نخواهی کرد
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      0 0
      واقعا این مشنگ تا کی می خواهد توهم داشته باشد خل بازیهای ایشان تمامی ندارد یکی نیست ناگهان این مشنگ را خاموش کند
    • saman IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      0 0
      به این نتانیاهو بگین تو سیخی چند اصلا تو کجای جامعه جهانی هستی که چنین غلطی می کنی؟ اگه ایران الآن سلاح هسته ای داشته باشه تو چه غلطی می تونی بکنی؟