۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر:

۶۰ درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به اشتغال می‌رسند

۶۰ درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به اشتغال می‌رسند

بوشهر - مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای بوشهر گفت: از بین کسانی که برای آموزش به مراکز فنی حرفه ای بوشهر مراجعه می‌کنند، بیش از ۶۰ درصد به اشتغال می رسند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان اظهار داشت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان بهترین مکان برای افزایش مهارت نوجوانان و جوانان محسوب شده و باید از چنین بستری به بهترین شکل ممکن سود جست.

وی افزود: روند افزایشی فارغ التحصیلانی که موفق به اخذ مدارک مورد نظر شده اما از مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار برخوردار نیستند نگران کننده بوده و باید با افزایش مهارت‌های شغلی آنان راهکار مناسبی را در قبال چنین گروه‌هایی اتخاذ کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بر اهمیت مجهزسازی و استاندارد ساختن مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در تمامی شهرهای استان تاکید کرد و یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت کیفی و مناسب مورد انتظار بوده تا در ابعاد مختلف شغلی کارآموزان حرفه‌ای و کاربلدی روانه بازار شوند.

دراهکی با اعلام اینکه در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نسبت درصدی بانوان و مردان ۴۸ به ۵۲ است، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد کسانی که در مرکز مهارت آموزی حضور دارند از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و ۱۰ درصد کارورز می‌گیریم.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای بوشهر اظهار داشت: مهارت آموزی باید به یک گفتمان در جامعه بدل شود؛ مهارت کار، نخستین اولویت ما در آموزش فنی‌وحرفه‌ای است.

وی با اعلام اینکه برای اولین بار ۴۰ استاندارد آموزشی در سال گذشته در استان تدوین شد، به وجود ۱۵ مرکز دولتی و ۱۷۹ آموزشگاه خصوصی در استان در جهت مهارت آموزی اشاره و اظهار کرد: سازمان دهی دوباره تجهیزات متناسب با نیاز کارگاه و ارتقای استانداردها در دستور کار قرار گرفته است.

دراهکی افزایش تعامل و هم افزایی مراکز آموزشی شهرستان‌های مختلف را یک ضرورت عنوان کرد و یادآور شد: برای دستیابی به اهداف آموزشی و ارتقای سطح علمی مورد نیاز جامعه افزایش همفکری و مشارکت همه جانبه مدیران و کارکنان این قبیل مراکز را نیازمندیم.

کد خبر 4944294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha