۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۵

رئیس سازمان صمت استان قزوین:

تحریم ها و فشار اقتصادی موجب خودباوری تولیدکنندگان کشور شده است

تحریم ها و فشار اقتصادی موجب خودباوری تولیدکنندگان کشور شده است

قزوین- رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: تحریم های ظالمانه و فشارهای اقتصادی دشمنان موجب تلاش بیشتر و خودباوری تولیدکنندگان و صنعتگران کشور شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز الله افضلی روز یکشنبه در جلسه مشترک کارگروه‌های اقتصادی استان قزوین که با حضور بابک دین پرست، معاون هماهنگی اقتصادی وزارت کشور، استاندار، معاون اقتصادی و مدیران اجرایی در استانداری برگزار شد گفت: توسعه صنایع کوچک به دلیل اشتغالزایی بالا، سرعت مناسب در زمان بهره برداری، هزینه محدود مورد حمایت جدی است.

وی افزود: در سال قبل ۱۹ جلسه تشکیل شد و مشکلات ۳۷۴ واحد مورد بررسی قرار گرفت که ۵۷۷ مصوبه داشتیم که ۷۵ درصد مصوبات در کارگروه اجرا شده و۱۵.۲ درصد انجام نشده و ۶.۲ درصد به دلیل مراجعه نکردن متقاضی شکل نگرفته است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین یادآور شد: با تشکیل ۱۲ جلسه ستاد تسهیل در سال گذشته تعداد ۳۳ مصوبه داشتیم و متناظر با مشکلات آن واحد افراد دعوت شده و پس از بازدید در محل کارخانه موضوعات بررسی و حل شده است.

وی اظهار داشت: استمهال و بخشودگی وام‌ها، تقسیط بدهی بیمه‌ای، مالیاتی و طرح‌های صنعتی که سرمایه در گردش نداشتند نیز بررسی شد که در سال قبل در این بخش مشکلات زیاد بود.

افضلی گفت: بانک‌ها زیاد علاقه به دادن تسهیلات ندارند و در کنار آن تخصیص نیافتن به موقع ارز به واحدها از مشکلات اساسی صنعت است که باید برای آن تدبیر کرد.

وی بیان کرد: ما مدیران در این شرایط باید بیشتر تلاش کنیم زیرا سرعت تولید بالاست و خوشبختانه علیرغم تحریم‌ها بسیاری از واحدها به خود باوری رسیده اند که جای خرسندی دارد.

در این جلسه در خصوص مشکلات و درخواست‌های سه شرکت صنعتی استان با موضوع خرید واحد تعطیل پوشینه بافت و الحاق به یک واحد تولید خودرو، بخشودگی جرایم، همکاری برای خرید خودروهای مینی بوس، آمبولانس، آتش نشانی و حمل زباله برای تقویت شبکه حمل و نقل عمومی شهرها و شهرداری‌ها، کمک به صادرات محصولات پلیمری و تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش این شرکت دانش بنیان تبادل نظر و تصمیماتی گرفته شد.

کد خبر 4949688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha