شیخ نعیم قاسم:

سلاح حزب‌الله برای مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی است

سلاح حزب‌الله برای مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی تأکید کرد: سلاح حزب‌الله برای مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه «ال بی سی» لبنان، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان سخنانی را در خصوص تحولات اخیر این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: حزب الله از اجرای قانون اساسی در کشور حمایت به عمل می آورد؛ حزب الله به دنبال رهبری کشور نیست.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه یادآور شد: ما به دنبال مشارکت در اداره امور کشور هستیم و نه بیشتر. امروز شاهد حوادثی هستیم که جملگی ناشی از انباشت مشکلات در طول سالهای گذشته هستند؛ حزب الله عامل این مشکلات نیست.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: سلاح حزب الله برای ممانعت از سیطره آمریکا و رژیم صهیونیستی بر لبنان است؛ این سلاح برای به دست آورد دستاوردهای سیاسی در لبنان نیست.

وی همچنین اعلام کرد که عامل اصلی مشکلات اقتصادی لبنان، رفتارهای طرف های داخلی و همچنین فشارهای اقتصادی آمریکاست. حزب الله همواره در راستای رفع این مشکلات و بحران ها تلاش کرده است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین هرگونه تعرض به نیروهای امنیتی و روی آوردن به اقدامات تخریبی را آشوبگری توصیف کرد. اکنون حمایت از دولت فعلی باید در رأس اولویت ها باشد و نه تخریب و آشوبگری.

شیخ قاسم ادامه داد: ما هرگز نگفته‌ایم که می‌خواهیم ایران را به لبنان بیاوریم. به عنوان یک حزب، بر اساس دستورالعمل‌های خارجی کار نمی‌کنیم بلکه بر اساس رویکرد خود عمل می‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: برخی می گویند ما به دنبال آن هستیم تا ایران را به لبنان بیاوریم اما اینگونه نیست؛ ما بر اساس رویکردهای خود عمل می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور حزب الله در سوریه نیز اشاره کرد و گفت: حضور ما در سوریه نشأت گرفته از نیازی بود که وجود داشت. بر اساس این نیاز، گاهی نیروهای خود در سوریه را افزایش دادیم و گاهی نیز این نیروها را کاهش دادیم.

کد خبر 4952068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha