۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۶:۰۴

درصورت موافقت با استقرار نیروهای ناتو در خاک خود؛

کرملین: لهستان تهدید احتمالی علیه روسیه است

کرملین: لهستان تهدید احتمالی علیه روسیه است

سخنگوی کاخ کرملین در بیانیه ای به صراحت اعلام کرد که موافقت لهستان با استقرار نیروهای نظامی ناتو در خاک خود، این کشور را به تهدیدی بالقوه علیه روسیه تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نشریه وال استریت ژورنال در گزارش اخیر خود نوشت که واشنگتن در حال بررسی طرح خروج ۹۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا از خاک آلمان است؛ کشوری که تاکنون میزبان ۳۵،۰۰۰ نظامی آمریکایی بوده است.

در مقابل، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین- مقر ریاست جمهوری روسیه- در بیانیه ای اعلام کرد چنانچه کشور لهستان خاک خود را برای زیرساخت نظامی در اختیار ناتو قرار دهد، این کشور اروپایی تهدیدی احتمالی علیه روسیه به شمار خواهد رفت.

پسکوف در ادامه افزود که مسکو پیوسته نسبت به گسترش زیرساخت نظامی ناتو به سمت مرزهای روسیه اعتراض کرده است و تأکید کرد که این اقدام ناتو «به بروز یک واکنش دامن می زند».

اظهارات این مقام روسی پس از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پانزدهم ژوئن اعلام کرد که شمار نیروهای نظامی آمریکا در خاک آلمان را از ۳۵،۰۰۰ نیرو به حدود ۲۴،۰۰۰ نیرو کاهش خواهد داد.

در همین ارتباط نیز «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیرامون این تصمیم واشنگتن گفت که اگر نیروهای آمریکا از آلمان به لهستان منتقل شوند، این مسئله روابط میان ناتو و روسیه را پیچیده خواهد کرد.

کد خبر 4952937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha