۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۵

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد؛

لزوم گسترش دادرسی الکترونیک در دستگاه قضایی استان مرکزی

لزوم گسترش دادرسی الکترونیک در دستگاه قضایی استان مرکزی

اراک- رئیس کل دادگستری استان مرکزی بر لزوم گسترش دادرسی الکترونیک با هدف شفاف سازی، اعتمادسازی عمومی و تکریم ارباب رجوع، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز چهارشنبه در آئین راه‌اندازی سامانه مکانیزه ارتباطات دادگستری با نیروی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: رویکرد دستگاه قضایی اجرای دقیق و کامل دادرسی الکترونیک در راستای تکریم ارباب رجوع است.

وی هدف از راه‌اندازی دفاتر و سامانه‌های مکانیزه در دستگاه قضایی را خدمت رسانی دقیق و سریع به مردم عنوان کرد و گفت: انجام این کار احقاق حقوق عامه و حقوق شهروندی را به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی راه‌اندازی سامانه مکانیزه ارتباطات دادگستری با نیروی انتظامی را مهم برشمرد و گفت: با استفاده از این سامانه تمامی استعلامات مورد نیاز کمتر از ۱۵ دقیقه از ناجا به دادگستری انجام و از مراجعه ارباب رجوع به هر ۲ دستگاه کاسته می‌شود.

موسوی در ادامه به فرآیند مکانیزاسیون دادرسی‌ها اشاره و بیان کرد: فرآیند مکانیزاسیون دادرسی‌ها در ۲ بخش درون دستگاهی و برون دستگاهی دادگستری کل استان انجام می‌شود.

وی افزود: در بخش درون دستگاهی به غیر از محدودیت در حوزه سرورها تمامی سخت افزارها و زیر ساخت‌های لازم درون دستگاه قضائی فراهم است و مشکل چندانی در این حوزه وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه در حوزه برون دستگاهی نواقصی به لحاظ سخت افزاری وجود دارد، تاکید کرد: رفع این نواقص باید از سوی دستگاه‌های متولی پیگیری شود.

موسوی تصریح کرد: با اجرای مکانیزه دادرسی‌ها ضمن افزایش رضایتمندی عمومی، زمینه صرفه‌جویی بیت‌المال نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 4957814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha