۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۷

گزارش خبری -تصویری؛

همایش بزرگداشت امامزاده سلیمان بن علی (ع) در گناوه برگزار شد

 همایش بزرگداشت امامزاده سلیمان بن علی (ع) در گناوه برگزار شد

گناوه- همایش بزرگداشت و تکریم امامزاده سلیمان بن علی (ع) در آستان مقدس این امامزاده در گناوه همزمان با دهه کرامت و سالروز تجلیل و تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه ظهر شنبه در این همایش اظهار داشت: حضور امامزادگان در مملکت اسلامی ایران به برکت قدوم حضرت امام رضا (ع) انجام شده و باید قداست آنان حفظ شود.

حجت الاسلام آیت اندرزیان افزود: شهرستان گناوه نیز میزبان امامزاده سلیمان بن علی (ع) از اولاد امام زین العابدین (ع) است کهو زیارتگاه عاشقان اهل بیت (ع) است.

وی گفت: این امامزادگان به عشق امام خود راهی سرزمین‌های دیگر شدند و جان خود را در راه دفاع از اهل بیت (ع) و ولایت فدا کردند و سختی‌ها را برای دین اسلام تحمل کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه یادآور شد: باید در شناسایی مقام و منزلت این بزرگواران به جامعه و به خصوص به جوانان تلاش کرد.

وی با اشاره به مقام مدافعان حرم اهل بیت (ع) گفت: مدافعان حرم از جان خود را برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) گذشتند و از شهر و دیار خود راهی میادین دفاع شدند.

حجت الاسلام اندرزیان بیان کرد: اولین مدافع حریم ولایت و اهل بیت (ع) حضرت زهرا (س) بودند که جان خود را در راه دفاع از ولایت فدا کرد و مظلومانه در این راه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به تجلیل از حافظان قرآن در این برنامه با بیان آیات و روایات بر اهمیت حفظ کلام الهی و مقام و منزلت حافظان قرآن تاکید کرد.

رئیس اداره امور اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه و دیلم در این همایش با اشاره به پنجم ذی القعده روز گرامیداشت بقاع متبرکه گفت: اماکن بقاع متبرکه از پایگاه‌های بسیار مهم هستند و نقش بسزایی در وحدت و معنویت جامعه دارند.

جلال الدین پی خسته افزود: دشمنان اسلام و نظام به دنبال خدشه وارد کردن ارزش‌ها و اماکن مذهبی هستند اما به دلیل اعتقادات خوبی که مردم مؤمن ایران به امام زادگان و اهل بیت (ع) دارند، کاری از پیش نخواهند برد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بقاع متبرکه را قطب فرهنگی در برابر توطئه‌های دشمنان دانسته، وظایف امور اوقاف و خیریه دو چندان شده و برنامه‌های مناسبی در طول سال اجرا می‌کند.

پی خسته یادآور شد: امروز مفتخریم که ضمن گرامیداشت و تکریم امامزاده سلیمان بن علی (ع) به عنوان امامزاده شاخص، از مدافعانی که برای دفاع از مرزهای اسلامی و حریم اهل بیت (ع) از جان خود گذشتند و حافظان کلام وحی نیز تکریم می‌شود.

مداحی کربلایی سید علی فاطمی مسئول کانون مداحان شهرستان گناوه، تجلیل از مدافعان حرم، حافظان قرآن کریم، مسئول فرهنگی بیمارستان امیرالمومنین (ع) و تجلیل از خادم افتخاری امامزاده سلیمان بن علی (ع) از دیر بخش‌های این آئین معنوی بود که به صورت مستقیم از شبکه‌های مجازی برای علاقمندان و عاشقان خاندان اهل بیت (ع) پخش شد.

امامزاده سلیمان بن علی (ع) از اولاد امام زین العابدین علی بن حسین (ع) درگناوه به خاک سپرده شده و یکی از اماکن مذهبی، زیارتی و گردشگر پذیر استان بوشهر است.

کد خبر 4959453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha