۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶

از سوی گزارشگر ویژه؛

سازمان ملل خواستار گام‌های عملی اروپا در برابر رژیم صهیونیستی شد

سازمان ملل خواستار گام‌های عملی اروپا در برابر رژیم صهیونیستی شد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر خواستار بازبینی و تجدیدنظر اتحادیه اروپا در توافق نامه‌های تجاری با رژیم صهیونیستی شده است.

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جویش نیوز سیندیکیت، «مایکل لینک»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر از اتحادیه اروپا خواسته است تا گام‌های عملی و جدی را در برابر تل آویو در صورت اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری بردارد.

این گزارشگر سازمان ملل همچنین از اروپایی‌ها خواسته است تا فهرست اقدامات متقابل خود علیه تل آویو را تهیه و منتشر کنند.

به گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل، برخی منتقدان، سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به انفعال و بی عمل متهم می‌کنند، در حالی که هیچ چیز بهتر از یک فهرست اقدامات متقابل در برابر تل آویو در صورت اجرای الحاق کرانه باختری به انتقادات پاسخ نمی‌دهد.

در حالی که تا کنون بیش از هزار قانونگذار اروپایی اعتراض خود را علیه طرح الحاق کرانه باختری به دیگر مناطق تحت اداره تل آویو اعلام کرده‌اند، اما اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته به یک تصمیم و اجماع نظر کلی در برابر طرح الحاق کرانه باختری دست یابد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین در ادامه خواستار آن شده تا اتحادیه اروپا کالاهای تولیدی از مبدا مناطق اشغالی کرانه باختری را تحریم کند.

لینک همچنین از اتحادیه اروپا خواسته است تا به تل آویو برای رفع محاصره نوار غزه فشار وارد کند و این موضوع را در روابط خود با تل آویو در نظر بگیرد.

کد خبر 4960696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha