۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳

در گفتگویی زنده روایت می شود؛

ناگفته های «سیروس عسگری» از ۳ سال حصر در آمریکا

ناگفته های «سیروس عسگری» از ۳ سال حصر در آمریکا

سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف که ۱۴ خرداد امسال از بند آمریکایی‌ها رهایی یافت، ناگفته های سه سال حصر در آمریکا را روایت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف امشب در گفتگویی زنده و مجازی، داستان پرماجرای خود از بازداشت در آمریکا تا بازگشت به ایران را روایت می کند.

این گفتگو امشب (۱۰ تیرماه) ساعت ۲۱ از طریق لینک HTTPS://LAHZENEGAR.COM/MEETDRASGARI/LIVE پخش خواهد شد و علاقه مندان  می‌توانند بدون محدودیت در آن شرکت کنند.

این برنامه توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

همچنین قابل ذکر است که یکی از وکلای دکتر عسگری در دادگاه فدرال در این گفتگو حضور دارد.

به گزارش مهر، دکتر سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف اول تیر ماه ۹۶ در حالی که با ویزای توریستی به همراه همسرش به آمریکا رفته بود توسط FBI دستگیر شد، اتهام او سرقت اسرار تجاری، انتقال اسرار تجاری از طریق ایمیل و تخلف در اخذ ویزا عنوان شد.

در حالی که پس از یک نبرد حقوقی دو و نیم ساله، دادگاه بر برائت وی از هر گونه اتهامی رای داد اما در اقدامی غیرمنتظره دکتر عسگری بلافاصله توسط مامورین اداره مهاجرت بازداشت و زندانی شد.

پس از شش ماه تحمل شرایط دشوار زندان که پس از آن به ویروس کرونا مبتلا شد، نهایتا ۱۴ خرداد امسال پا به خاک ایران گذاشت. بازگشت ایشان به کشور به عنوان پیش شرط تبادل زندانیان آمریکایی و ایرانی مباحثی را به دنبال داشت.

دکتر عسگری و یکی از وکلای او در دادگاه فدرال در گفتگوی زنده امشب به شفاف سازی درباره موضوعات مرتبط با این ماجرا می پردازند.

کد خبر 4962158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha