۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۹:۳۳

سرپرست معاونت بازرسی کل استان مرکزی خبرداد:

انجام ۹۵ مورد بازرسی از دستگاه های اجرایی استان مرکزی در سال ۸ ۹

انجام ۹۵ مورد بازرسی از دستگاه های اجرایی استان مرکزی در سال ۸ ۹

اراک-سرپرست معاونت بازرسی کل استان مرکزی گفت: سال گذشته ۹۵ مورد بازرسی از دستگاه های اجرایی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ملکی روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور در راستای اصل ۱۷۴ قانون اساسی تشکیل شده و به طور مستقیم زیر نظر قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: نظارت بر حسن انجام امور و اجرای صحیح قوانین در تمامی دستگاه‌های دولتی به عنوان دو وظیفه اصلی سازمان بازرسی است.

سرپرست معاونت بازرسی کل استان مرکزی گفت: مهم‌ترین ابزار سازمان بازرسی کل کشور بازرسی از دستگاه‌های اجرایی، دولتی یا تحت نظارت دولت است و استثنایی در این حوزه وجود ندارد.

ملکی گفت: بازر سی های سازمان بازرسی به سه طریق از قبیل برنامه‌ای، موردی و فوق العاده انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته در مجموع ۹۵ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده است که ۶۴ مورد از بازرسی‌ها به صورت موردی، ۲۹ مورد برنامه‌ای و ۲ مورد بازرسی فوق العاده بوده است.

ملکی عنوان کرد: خروجی سازمان بازرسی، بازرسی‌هایی است که انجام می‌شود که به‌صورت پیشنهاد است. گاهی اوقات پس از بازرسی پیشنهادهای اصلاحی لازم است.

وی افزود: بر اساس ۹۵ مورد بازرسی انجام شده از دستگاه‌های اجرایی استان سال گذشته ۲۳۴ مورد پیشنهاد از جانب سازمان مطرح شده است که شامل ۹۱ مورد اصلاحی، ۳۴ مورد به دادسرا، ۱۰۸ مورد تخلف اداری ارسالی به هیأت بدوی و یک مورد پیشنهاد ابطال مصوبه بوده است.

ملکی یکی دیگر از وظایف سازمان بازرسی را رسیدگی به شکایات و اعلانات از سوی مردم برشمرد و افزود: شماره تلفن ۱۳۶ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت اعلانات است، همچنین افراد برای بیان شکایات خود می‌توانند از طریق سایت سازمان اقدام کنند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

وی افزود: در سال گذشته ۸۶۵ مورد اعلان از سوی مردم و ۵۱۸ مورد شکایت مطرح شده است که صد درص د آن مورد رسیدگی قرار گرفته و تعیین تکلیف شده است.

کد خبر 4964425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اعظم السادات IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      0 0
      بنظر من باید در مورد قوه قضاییه اراک نظارتی باشد در مورد پرونده ما با اینکه اذعان می‌کنند قصور زیاد شده وبا سرنوشت ما بازی شد و معتقدند که کلاهبرداری شده ولی می‌کند دیگه کار از کار گذشته و نمیشه کاری کرد