۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳

کسب‌وکارهای دانش‌بنیان حوزه راهداری توسعه می‌یابند

کسب‌وکارهای دانش‌بنیان حوزه راهداری توسعه می‌یابند

رویدادی با هدف توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه راهداری برگزار می شود.

یه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، صنعت راهداری یکی از حوزه‌هایی است که برای استفاده از خدمات دانش‌بنیانی پیش‌قدم شده است. صنعتی که قرار است با کمک طرح‌های دانش‌بنیانی و کسب‌وکارهای نوین و خلاق متحول شود. این اتفاق با برگزاری «نخستین رویداد نوآوری حوزه راهداری» سرعت می‌گیرد.

رویدادی فناورانه که با مشارکت و همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و شبکه شتابدهنده‌های تخصصی حوزه حمل‌ونقل پیشرفته و هوشمند مستقر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این رویداد نوآورانه با هدف توسعه زیست‌بوم کارآفرینی فناورانه به‌ویژه توسعه کسب‌وکارهای نوپای فناور مورد نیاز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود. همچنین طراحی، توسعه و تجاری‌سازی محصولات جدید فناورانه برای حل چالش‌ها و مشکلات این حوزه هم دیگر هدفی است که برای این رویداد تعریف شده است.

در این رویداد، طرح‌های برگزیده همه اساتید، فناوران، محققان، صنعتگران و دانشجویان فعال این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرند تا با این کار گامی برای حل مسائل و مشکلات حوزه راهداری، با تکیه بر توان ملی و متخصصان و نخبگان داخلی برداشته شود.

فعالان این حوزه می‌توانند طرح‌های فناورانه خود را تا ۲۰ تیرماه در موضوعاتی مانند «روش‌های نوین نگهداری و حفاظت از راه‌های کشور»، «استفاده از فناوری‌های نوین با رویکرد اقتصادی برای پایش هوشمند شبکه راه‌ها» و «افزایش دوام و کیفیت خط کشی راه‌ها» به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

«بهینه‌سازی فنی و اقتصادی انواع حفاظ‌های راه‌های کشور»، «طراحی وتوسعه انواع پل‌های مقاوم و سبک با نصب سریع در مواقع بحران» و «ارائه طرح‌های جدید برای روسازی اقتصادی برای راه‌های فرعی و روستایی» هم محورهای دیگر این رویداد است.

کد خبر 4965630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha