۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خبر داد؛

افزایش آمارهای کرونا در ایلام/ ۳۰ درصد نمونه‌گیری‌ها مثبت است

افزایش آمارهای کرونا در ایلام/ ۳۰ درصد نمونه‌گیری‌ها مثبت است

ایلام-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به افزایش آمارهای کرونا در ایلام، گفت: ۳۰ درصد نمونه‌گیری‌های کرونا مثبت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمیان ظهر شنبه در جلسه فوق العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار کرد: استان ایلام در دو هفته گذشته به لحاظ شیوع بیماری و آمار مبتلایان افزایش شدیدی داشته و منجر به قرمز شدن وضعیت بیشتر شهرستان‌های استان شده است.

وی افزود: شهرستان‌های ایلام، ایوان، دهلران، آبدانان، چرداول، دره شهر و ملکشاهی در وضعیت قرمز و شهرستان سیروان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

کریمیان عنوان کرد: در کشورمان در روزهای اخیر آمار مبتلایان به کرونا روند افزایشی داشته و در استان ایلام نیز این افزایش بیشتر نمود داشته است.

وی تصریح کرد: در ایلام نتیجه ۳۰ درصد از نمونه‌های گرفته شده از موارد مشکوک به کرونا، مثبت اعلام می‌شود در حالی که میانگین این آمار در کشور ۱۳.۵ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روند کلی موارد مشکوک، مبتلا، بستری و فوتی در استان روندی افزایشی دارد و در دو هفته اخیر میزان موارد بستری تعداد ۴۹۹ نفر و موارد مثبت یک هزار و ۶۲۲ نفر بوده که این رقم به اندازه آمارها در دو یا سه ماه گذشته است.

وی گفت: بیشترین آمار فوتی‌ها در فروردین ماه به تعداد ۳۳ مورد بوده در حالی که در دو هفته اخیر تعداد ۲۱ مورد مرگ بر اثر کرونا در سطح استان رخ داده است.

میانگین سنی مبتلایان در استان ۴۶.۱ سال است

کریمیان عنوان کرد: ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در استان هیچ‌گونه بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند اما در موارد فوتی این قضیه برعکس است و بالغ بر ۸۰ درصد از متوفیان دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند.

وی اظهار کرد: سن مبتلایان به بیماری کرونا در استان در حال کاهش است و در رده ۲۰ تا ۳۰ سال موارد مبتلا در حال افزایش است و حتی این بیماری نیز در تعدادی از نوزادان مشاهده شده که رویه خشن‌تر بیماری کرونا را نشان می‌دهد.

وی گفت: میانگین سنی مبتلایان در استان ۴۶.۱ سال است و مورد فوتی هم میانگین سنی متفاوت متوفیان نیز ۶۷.۱ سال است که در کشور میانگین سنی متوفیان ۶۶ سال است.

کریمیان عنوان کرد: در دو هفته اخیر آمار مبتلایان افزایش شدیدی داشته و در برخی از روزها ابتلای بالای ۱۷۵ نفر در استان را داشته‌ایم و به نظر می‌رسد که تصمیمات جدیدی در رابطه با اعمال محدودیت‌ها در جهت کاهش آمار مبتلایان و قطع زنجیره انتقال این بیماری باید اتخاذ شود.

وی گفت: متاسفانه پروتکل‌های بهداشتی از سوی بسیاری از افراد در سطح جامعه رعایت نمی‌شود و نیاز است که رسانه‌ها در راستای گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی ما را یاری کنند.

کد خبر 4965725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha