۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

لزومی برای تعطیلی هیئت‌ها در محرم وجود ندارد

لزومی برای تعطیلی هیئت‌ها در محرم وجود ندارد

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: لزومی برای تعطیلی فعالیت هیئت‌ها در محرم وجود ندارد اما برای کنترل تجمعات و نحوه عزاداری مردم باید پروتکل‌های ویژه مدنظر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد شئون مناسبت‌های مذهبی در محل دفتر امام جمعه زنجان، گفت: نهادهای دینی و مذهبی، امامان جماعت، هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد همکاری خوبی با ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت حفظ سلامت جامعه داشتند و باید این فعالیت‌ها دوباره تقویت شود.

وی با بیان اینکه به علت شیب تند بیماری کرونا در تمام مساجد استان نماز برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: بعد از بازگشایی مساجد استقبال چندانی از این مکان‌های مقدس به عمل نیامد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، گفت: حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد ولی باید از داشته‌های خود و سرمایه‌های اجتماعی مراقبت کنیم تا مجبور نباشیم تا مردم دوباره پای کار بیایند.

کرمی تاکید کرد: در جلسات برگزار شده در سازمان‌های مختلف بنایی برای تعطیلی محرم وجود ندارد اما برای کنترل تجمعات و نحوه عزاداری مردم باید پروتکل‌های ویژه مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، رئیس کانون مداحان استان زنجان، گفت: با تأسیس این کانون شناخت ظرفیت‌های مداحی و فعالیت مداحان سر و سامان پیدا کرده و مداحانی که در مجالس مختلف، هیئت‌ها، مزارها و جشن‌ها فعالیت می‌کنند، رصد می‌شوند.

بهمن نور محمدی تاکید کرد: به رتبه‌بندی مداحان اشاره کرد و گفت: فعالیت مداحان در مقایسه با ۱۰ سال گذشته پیشرفت زیادی داشتند و آموزش‌های تخصصی به این قشر ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت دفاتر خدمات مذهبی به معضلی تبدیل شده است، افزود: صنف آرایشگران به خدمات مذهبی مجوز دادند و اصناف مدعی است که در پنج سال اخیر مجوزی به این دفاتر داده نشده است.

کد خبر 4969640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha