۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۹:۴۷

استاندار قزوین:

مدارس و دانشگاه‌ها باید کارآفرین و مهارت آموز شوند

مدارس و دانشگاه‌ها باید کارآفرین و مهارت آموز شوند

قزوین- استاندار قزوین گفت: مدارس و دانشگاه‌ها باید کارآفرین و مهارت آموز باشد تا پس از تحصیل، اشتغال جوانان تحصیل کرده تضمین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان روز پنجشنبه در استانداری قزوین تشکیل شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه گفت: برنامه ریزی برای امور جوانان باید جدی گرفته شود و از دوران دبیرستان و دانشگاه برای این گروه‌ها فکر کنیم.

وی افزود: مصوبات این جلسات باید به دفتر امور اجتماعی ارائه شود و دانشگاه‌ها و امور ورزش باید بیشتر به نیازهای جوانان توجه کنند.

استاندار قزوین بیان کرد: با بررسی آسیب‌های اجتماعی باید برای اوقات فراغت، اشتغال، مشارکت‌های اجتماعی، ازدواج و خانواده برنامه داشته باشیم و با تشکیل کمیته‌های مستقل به اهداف تعیین شده برسیم.

وی گفت: قانون در کشور زیاد داریم که معطل مانده و وزارت ورزش هم فقط درگیر ورزش است و به بخش جوانان کمتر توجه شده که این نقیصه باید برطرف شود.

جمالی پور افزود: با کمک رسانه‌ها و صدا و سیما لازم است ازدواج‌های موفق را شناسایی و معرفی کنید تا جوانان امیدوار شده و الگو بگیرند.

استاندار تصریح کرد: باید جوانان را توجیه کنیم، فرهنگ‌ها را در دوران کرونا تغییر دهیم زیرا برخی کارها واقعاً در مراسم ازدواج تشریفات است و باید حذف شود و از موانع محسوب می‌شود.

جمالی پور اظهار داشت: برای ساماندهی ازدواج که صحبت می‌کنیم باید موانع ازدواج مثل شغل، موانع اجتماعی و فرهنگی را بشناسیم و روی آن فکر کرده و راهکار بدهیم.

وی بیان کرد: باید پدیده‌ها را بررسی کنیم و اجازه ندهیم کرونا از برنامه ریزی ما جلوگیری کند.

استاندار قزوین یادآور شد: باید بپذیریم که کرونا با ماست و شاید فردا با بیماری دیگری روبرو شویم و امروز چین و آمریکا در جنگ اقتصادی هستند و با جنگ بیولوژیک برای همدیگر برنامه دارند و دیگر کشورها هم آسیب می‌بینند.

جمالی پور افزود: باید با سیاست گذاری مردم و جوانان را توجیه کنیم چگونه ازدواج کنند و چگونه با مشکلات کنار بیایند و روی اشتغال متمرکز شویم و کار اصلی ترین ما باشد اما با مقتضیات زمان خودش برنامه ریزی کنیم.

استاندار اظهار داشت: اشتغال جوانان بویژه تحصیل کردگان باید مورد توجه باشد کار دولتی را رها کنیم زیرا تا سال ۱۴۰۴ که تعداد کارمندان تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت لازم است به ایده جوانان فکر کنیم زیرا هر چقدر دولت بزرگ‌تر باشد فساد و رانت بیشتر و کارها کند تر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی یک جوان در دانشگاه آزاد امروز ۱۰۰ میلیون تومان در ماه درآمد دارد نشان می‌دهد ظرفیت بالایی داریم و هنگامی که یک استعلام در ۲۰ دستگاه انجام می‌شود یعنی دولت مانع است و از این رویکرد دولتی باید فاصله بگیریم.

استاندار قزوین تصریح کرد: مدارس و دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند و محصلین ما مهارت داشته باشند اما امروز کدام دانشجو یا دانش آموز کار بلد است و می‌تواند پس از تحصیل خود را اداره کند.

وی اضافه کرد: با تشکیل تیم‌هایی در دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری باید کمک‌کنیم جوان از فکر دولتی خارج شود و ستاد هم فقط برای ازدواج فکر نکند بلکه برای تبدیل ایده اش به محصول کمک کند.

استاندار گفت: اگر خودمان قادر نیستیم برنامه ریزی کنیم لازم است یک تیم تخصصی بیاوریم تا به ما راهکار دهند و جوانان را آموزش دهیم.

کد خبر 4969658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha