۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱

معاون استاندار سمنان خبر داد:

اعمال محدودیت در استان سمنان/ تعطیلی مشاغل پرخطر در پی شیوع کرونا

اعمال محدودیت در استان سمنان/ تعطیلی مشاغل پرخطر در پی شیوع کرونا

سمنان- معاون سیاسی استاندار سمنان با اشاره به وضعیت رنگی برخی شهرهای استان بر اثر کرونا گفت: محدودیت‌های یک‌هفته‌ای و تعطیلی برخی صنوف برای مناطق قرمز و نارنجی استان اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان‌های مهدی‌شهر و گرمسار در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سمنان، آرادان و دامغان در وضعیت نارنجی و شهرستان سرخه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، اظهار داشت: از امروز محدودیت‌های یک‌هفته‌ای در مناطق قرمز و نارنجی اعمال و طبق روال گذشته مشاغل پرخطر تعطیل می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تمام دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی جزو مشاغل پرخطر هستند که باید در این مدت از ادامه فعالیت پرهیز کنند.

لغو برگزاری نماز جماعت و مراسم و اجتماعات مختلف

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کلاس‌های تقویتی مدارس نیز در لیست این مشاغل پرخطر قرار دارند، افزود: در این مدت تمامی مشاغل اعلام‌شده‌ای که در مناطق قرمز و نارنجی کرونایی فعالیت می‌کنند، تعطیل است.

خجسته پور بابیان اینکه برگزاری نماز جماعت در تمامی مساجد و نمازخانه‌های مهدی‌شهر و گرمسار لغو و ممنوع است، خاطرنشان کرد: تمامی مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، همایش‌ها و مجامع صنفی، فصلی و دوره‌ای در شهرستان‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در این هفته لغو می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت همراهی و مشارکت مردمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان برای گذر از بحران کرونا و مهار این ویروس منحوس یادآور شد: تمامی کتابخانه‌ها و سینماها در شهرستان‌های گرمسار و مهدی‌شهر نیز تعطیل خواهد بود.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان بابیان اینکه کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده از دیگر مراکز و صنوف پرخطری است که در این مدت تعطیل می‌شود، گفت: در این مدت امکان فعالیت باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی کرونایی این استان وجود ندارد.

کد خبر 4977358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha