۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد:

هدف گذاری ظرفیت ۶۰۰ هزار بشکه ای تولید در میدان آزادگان جنوبی

هدف گذاری ظرفیت ۶۰۰ هزار بشکه ای تولید در میدان آزادگان جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:با امضای  قرارداد توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی ظرفیت تولید به ۳۲۰هزار بشکه در روز می رسد که برای ظرفیت ۶۰۰ هزار بشکه ای نیز هدف گذاری کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آئین امضای قراردادهای تکمیل توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی و احداث واحد فراورش مرکزی با بیان اینکه تعیین تکلیف میادین مشترک کشور جزو سیاست‌ها و اولویت‌های ابلاغ شده وزیر به شرکت ملی نفت ایران بوده است، گفت: با امضای قراردادی که امروز انجام می‌شود ظرفیت تولید آزادگان جنوبی به ۳۲۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که برای افزایش ظرفیت تولید این میدان تا ۶۰۰ هزار بشکه در مرحله بعد باز هم مشارکت‌هایی با شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی خواهیم داشت.

وی افزود: در پی نتایج مثبت قراردادهای مطالعه فناورانه ۹ میدان با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی منتخب کشور قرارداد مطالعه فناورانه ۱۲ میدان دیگر با ۵ دانشگاه به زودی امضا می‌شود.

کرباسیان با اشاره به اینکه این همکاری با دانشگاه‌ها از سال ۹۴ کلید خورد، گفت: میزان سرمایه گذاری در این طرح مشترک مطالعاتی ۲۹۲ میلیارد تومان و ۱۹ میلیون یورو بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ساخت و توسعه واحد فرآورشی که امروز قرارداد آن منعقد شد منتج به ساخت بزرگترین واحد فرآورش کشور شده است که عمده ساخت آن از بخش طراحی تا ساخت ایرانی بوده و تنها به صورت محدود برخی تجهیزات را از خارج از کشور خریداری کرده‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت‌های فعال در این زمینه تنها نیستند، اظهار داشت: با وجود مشکلاتی که در حال حاضر شرکت ملی نفت ایران در بخش تأمین‌های مالی دارد ان شاءالله مشکلی در این تأمین‌های مالی برای طرح آزادگان جنوبی ایجاد نمی‌شود و قصد داریم از طریق اوراق و سایر منابع این سرمایه را تأمین کنیم. بنابراین باید گفت توسعه در نفت متوقف نمانده است.

کد خبر 4978444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha