نخست وزیر اردن:

اسرائیلی‌ها به معنای واقعی کلمه به آپارتاید اعتقاد دارند

اسرائیلی‌ها به معنای واقعی کلمه به آپارتاید اعتقاد دارند

نخست وزیر اردن در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به معنای واقعی کلمه به آپارتاید اعتقاد دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «عمر الرزاز» نخست وزیر اردن در گفتگو با روزنامه گاردین نسبت به طرح الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد. وی با اعلام این خبر افزود: این اقدام اسرائیل، بی ثباتی در منطقه را افزایش خواهد داد و احتمالاً زمینه را برای موج جدیدی از افراط گرایی در خاورمیانه فراهم خواهد کرد.

الرزاز گفت: طرح الحاق کرانه باختری به تشکیل دولتی نژادپرست [از سوی اسرائیل] منجر خواهد شد و هر نوع راه حلی که کمتر از راه حل دودولتی باشد نه فقط اردن، فلسطین و اسرائیل بلکه تمامی منطقه را به سوی بی ثباتی سوق خواهد داد.

وی با اشاره به راه حل دودولتی که حدود ۲ دهه از آن می گذرد، افزود: اردن می تواند با دولت واحد فلسطینی- اسرائیلی تعامل مثبتی داشته باشد اما مشروط بر آنکه حقوق فلسطینی ها و اسرائیلی ها به طور یکسان حفظ شود. اسرائیلی ها از تشکیل یک دولت واحد پرهیز می کنند زیرا از افزایش تعداد جمعیت فلسطینی ها به نسبت جمعیت یهودیان نگران هستند و این موضوع می تواند وجهه دینی دولت را تغییر دهد.

نخست وزیر اردن گفت: هیچکس در اسرائیل از تشکیل یک دولت واحد دموکراتیک سخن نمی گوید، ما نمی توانیم اقداماتی را که اسرائیل انجام می دهد، زیبا جلوه دهیم. اسرائیلی ها به معنای واقعی کلمه از آپارتاید سخن می گویند و به نژادپرستی اعتقاد دارند.

کد خبر 4979591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha