۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵

استاندار اردبیل:

بی توجهی عده‌ای از مردم نباید موجب گسترش کرونا شود

بی توجهی عده‌ای از مردم نباید موجب گسترش کرونا شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: نباید بی توجهی و ندانم کاری عده‌ای باعث شیوع بیماری کرونا و به خطر افتادن جان عموم مردم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو صبح چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا که در محل فرمانداری اردبیل برگزار شد با اشاره به تحمیل فشار کاری مضاعف به کادر درمان بواسطه شیوع مجدد کرونا در اردبیل عنوان کرد: مردم و مسئولین باید با رعایت پروتکل‌های اعلام شده از وارد آمدن فشار مضاعف به مجموعه درمانی استان جلوگیری کنند و نباید بی توجهی و ندانم کاری عده‌ای باعث شیوع بیماری کرونا و به خطر افتادن جان عموم مردم شود لذا باید تذکرات و فرهنگسازی در هر محیطی هم توسط مردم و هم مسئولین مد نظر قرار گیرد و با خاطیان برخورد شود.

وی افزود: تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها از پیک اول کرونا نیز عبور کرده و این نشان دهنده وضعیت بحرانی در استان است و باید پرخطر بودن این بیماری به نحو احسن به مردم اطلاع رسانی شود تا در جریان باشند که جان خود و عزیزانشان در خطر است و مهار این بیماری تنها با مشارکت عمومی قابل اجرا خواهد بود.

استاندار اردبیل بیان کرد: برای جلوگیری از گسترش شدید این بیماری نیاز است تا به صورت تدریجی اقدام به تعطیلی تفرجگاه‌ها و مراکز پرتجمع شود چرا که در صورت وارد آمدن فشار کاری زیاد بر روی کادر درمان استان، این مجموعه زحمتکش قادر به پاسخگویی و رسیدگی به هجمه‌ها و ازدیاد بیماران نخواهند بود.

بهنام جو با بیان اینکه در مدت ۱۸ روز گذشته ۲۱۰ نفر به تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها اضافه و بخش‌های جدیدی نیز در این راستا بازگشایی شده، تاکید کرد: مردم با عادی سازی این مسئله حساس، نباید در جهت گسترش بیماری کرونا گام بردارند بلکه امروز بر هر فردی وظیفه است تا با هشدار دادن و ارائه نکات بهداشتی در حفظ سلامت مردم تلاش کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی، عنوان کرد: مجموعه درمانی استان به تنهایی نمی‌تواند در مهار این بیماری مؤثر واقع شود و مقابله با آن نیازمند یک حرکت فرابخشی و همکاری عموم مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بستری‌ها ۳۸۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده که این روند بسیار نگران کننده است و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند اعمال محدودیت‌های بیشتر و تصمیمات اساسی است.

کد خبر 4980202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha