سخنگوی وزارت خارجه چین؛

انگلیس اشتباهات گذشته خود را جبران کند

انگلیس اشتباهات گذشته خود را جبران کند

چین به انگلیس در ارتباط با لغو قرارداد دوجانبه استرداد مجرمین هشدار داد و از لندن خواست تا اشتباهات خود را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «وانگ وِنبین»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به تصمیم انگلیس در ارتباط با لغو توافق استرداد مجرمین با هنگ‌کنگ هشدار داد و از لندن خواست تا از توهمات استعماری نفوذ در هنگ‌کنگ دست بردارد.

این مقام چینی همچنین از انگلیس خواسته است تا خیلی فوری اشتباهات خود را تصحیح کند و در غیر این صورت پکن اقدام متقابل پرقدرتی را در پاسخ به اقدامات اشتباه انگلیس انجام خواهد داد.

پیش از این روز دوشنبه، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در جمع قانون‌گذاران کشورش در سخنانی اعلام کرده بود که لندن پیمان استرداد مجرمان با هنگ کنگ را به حال تعلیق درآورده است.

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص گفت: اعمال این قانون امنیتی جدید به طور چشمگیری فرضیات کلیدی درباره ترتیبات توافق استرداد با هنگ‌کنگ را تغییر داده است. دولت تصمیم گرفته تا توافق استرداد را فوراً و بدون محدودیت تعلیق کند.

بهانه انگیس برای خروج از پیمان استرداد مظنونین، مخالفت با قانون چینی امنیت هنگ کنگ است. پکن این قانون را برای مقابله با جریان‌های جدایی طلبی که به تبعیت از آمریکا، اصل چین واحد را زیر سوال می‌برند؛ اعمال کرد.

کد خبر 4980895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha