۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۳۵

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان:

۱۵ دهیاری استان سمنان ارتقای درجه یافتند

۱۵ دهیاری استان سمنان ارتقای درجه یافتند

سمنان- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: برای نخستین بار ۱۵ دهیاری استان توانستند رتبه شش که بالاترین درجه روستاها در سطح استان است را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صمیمیان شامگاه دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه برای اولین بار ١٥دهیاری استان در بالاترین سکوی درجه بندی روستاها قرار گرفتند، بیان کرد: در این رتبه بندی مسائلی چون درآمد، وسعت، جمعیت، مرکزیت دهستان یا بخش و دارا بودن از ظرفیت‌های گردشگری روستا و… لحاظ می‌شود که رتبه شش بالاترین میزان رتبه یک روستا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه درجه شش نشان از عملکرد مطلوب دهیاری‌ها است که در زمان حاضر ١٥دهیاری رتبه شش و ۱۸ دهیاری استان رتبه پنجم را کسب کردند، ابراز کرد: ۱۳ درصد دهیاری‌های استان دارای درجه پنج و شش هستند و بقیه دهیاری‌های استان رتبه پایین‌تر کسب کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان افزود: استانداری در مرحله نخست، درجه‌بندی دهیاری‌ها را بر اساس شاخص‌های تعیین شده انجام و پس از تأیید نتیجه درجه‌بندی در کمیسیون تعیین درجه دهیاری‌های استان، درجه دهیاری‌ها برای بررسی و تأیید نهایی در کمیسیون ملی تعیین درجه دهیاری‌ها، به معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال می‌شود.

صمیمیان با بیان اینکه با ابلاغ دستورالعمل‌های سازمان دهیاری‌ها، درجه‌بندی دهیاری‌ها در حقوق و تعداد دهیاران و نیروها تأثیرگذار خواهد بود، بیان داشت: دهیاری روستاهای قلعه نو خرقان، میقان، گلستان و خیج بخش بسطام در شهرستان شاهرود، دهیاری روستای مهماندوست واقع در شهرستان دامغان، دهیاری روستای علا در شهرستان سمنان در درجه‌بندی رتبه ششم را از آن خود کردند.

وی خاطرنشان کرد: دهیاری روستای فولاد محله در شهرستان مهدی‌شهر، دهیاری روستاهای فرومد، بکران، حسین آباد، رضوان، نام‌نیک و نردین در شهرستان میامی و دهیاری روستای لاسجرد و افتر در شهرستان سرخه نیز درجه شش را کسب کردند.

کد خبر 4984845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha