۸ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۱

رئیس حوزه هنری بوشهر:

استفاده ازظرفیت فضای مجازی برای برنامه‌های آموزشی حوزه هنری بوشهر

استفاده ازظرفیت فضای مجازی برای برنامه‌های آموزشی حوزه هنری بوشهر

بوشهر - رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: ظرفیت فضای مجازی برای برنامه‌های آموزشی حوزه هنری بوشهر استفاده می‌شود.

امید پارسایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در وضعیت کنونی که شرایط برای برگزاری حضوری دوره‌های آموزشی فراهم نیست، باید به خوبی از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، اولین دوره مجازی آموزش «نویسندگی و داستان نویسی» را با حضور بیژن کیا، نویسنده و منتقد برگزار می‌کند.

مدرس کارگاه نویسندگی و داستان نویسی حوزه هنری نیز با اشاره به هدف برگزاری این دوره خاطرنشان کرد: امروزه دنیا در بستری پرتنش، پیچیده و پرشتاب از روابط انسانی، تعامل با محیط طبیعی و تکنولوژیک شکل می‌گیرد و به همین دلیل انسان معاصر نیاز دارد گاهی به خلوتی خودخواسته و آرامش بخش پناه ببرد و چه خلوتگاهی بهتر از یافت مجال و کنجی برای خواندن و نوشتن؟

بیژن کیا افزود: بی گمان حضور در کارگاه داستان نویسی فرصتی فراهم می‌کند تا ضمن ذوق آزمایی ادبی بتوانیم توانایی تولید محتوا و بیان احساسات و اندیشه‌های خود را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: مشارکت در چنین کارگاه‌هایی شجاعت قلم فرسایی و اندیشه ورزی را دو چندان می‌کند.

کیا با بیان اینکه فرازهای عمده این کارگاه بر شناخت عناصر بنیادین داستان نویسی برقرار است، بیان کرد: ایده پردازی، طرح و پیرنگ، روایت، شخصیت پردازی، فضاسازی و مهارت دیالوگ نویسی از سرفصل‌های این دوره است.

وی افزود: این دوره ۱۰ جلسه، به مبانی و اصول داستان نویسی اختصاص دارد، به همین دلیل اصلی ترین مخاطبان آن نوقلمان و نویسندگانی هستند که می‌خواهند داستان نویسی را اصولی و مبنایی بیاموزند.

کیا با بیان اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در سال گذشته نیز دوره نویسندگی و داستان نویسی را برگزار کرده است، تاکید کرد: در جلسه اول از هنرجویان تعیین سطح گرفته می‌شود و برای نویسندگانی که با مباحث اولیه آشنایی دارند، مباحث تکمیلی و نقد و بررسی آثارشان ارائه خواهد شد.

دوره مجازی آموزش «نویسندگی و داستان نویسی» از روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه ۹۹، به مدت ۱۰ جلسه برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ثبت نام ۱۴ مرداد ماه ۹۹ است.

کد خبر 4985880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha