۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸

در گفتگو با مهر عنوان شد:

داوطلبان دارای علائم بیماری در مکان جدا آزمون دکتری می دهند

داوطلبان دارای علائم بیماری در مکان جدا آزمون دکتری می دهند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای داوطلبان کنکور دکتری ۹۹ که مبتلا به کرونا نیستند و دارای علائم مشکوک باشند در هر حوزه امتحانی، محیط جداگانه اختصاص داده شد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اینکه این افراد دارای علائم مشکوک هستند و بیمار تلقی نمی شوند، در هر حوزه امتحانی، مکان جداگانه ای برای افرادی که علائم بیماری دارند در نظر گرفته شده است که در صورت تمایل در آن قسمت آزمون خود را بگذرانند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پس از تکمیل فرم خوداظهاری داوطلبان آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) مشخص شد که ۵۴ نفر ابتلای قطعی به کرونا را اعلام کرده‌اند که از این تعداد یک نفر در بیمارستان بستری و سایرین در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی افزود: این افراد با وجود ابتلا به کرونا متقاضی حضور در آزمون دکتری تخصصی سال ۹۹ هستند که به منظور مساعدت با این داوطلبان، با معاونت درمان وزارت بهداشت و معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها هماهنگی به عمل آمده است که محیط‌های امن برای برگزاری آزمون دکتری جهت داوطلبان مبتلا به کرونا برگزار شود.

خدایی یادآور شد: همچنین دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت به عنوان ناظر وزارت بهداشت بر اجرای پروتکل های بهداشتی آزمون دکتری، فردا از برخی حوزه های امتحانی کنکور دکتری بازدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل های بهداشتی در تمامی حوزه های برگزاری آزمون دکتری اجرا می شود. فاصله صندلی ها به ۱.۶ متر افزایش یافته است، زمان حضور داوطلبان برای جلوگیری از ازدحام افزایش یافته و عوامل اجرایی نسبت به دوره های گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در صبح روز پنجشنبه ۹ مردادماه ۹۹ به منظور پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی شامل ۶۳ کدرشته امتحانی گروه علوم انسانی، ۴۵ کدرشته امتحانی گروه علوم پایه، ۶۰ کدرشته امتحانی گروه فنی مهندسی، ۳۵ کدرشته امتحانی گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۷ کدرشته امتحانی گروه هنر، ۲۶ کدرشته امتحانی گروه دامپزشکی و ۹ کدرشته امتحانی گروه زبان برگزار می شود.

کد خبر 4986291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha