۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۲۶

با انتقاد از سیاست‌های واشنگتن؛

روسیه خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا شد

روسیه خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا شد

سخنگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا شد و از این تحریم‌ها به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الکسی زیتسف»، سخنگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا شد.

در این ارتباط زیتسف بر این موضوع تاکید کرد که واشنگتن باید به طور کامل سیاست یکجانبه خود در اقداماتی که باعث توقف فعالیت‌های اقتصادی کاراکاس در خارج از این کشور می‌شود را لغو کند و به دولت ونزوئلا اجازه دهد آزادانه دارو و کالاهای ضروری تهیه کند.

به گفته این مقام روسی با لغو تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، مردم این کشور قادر خواهند بود تا به طور مؤثر با بیماری کرونا مقابله کنند.

طی یک سال گذشته، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، تحریم‌های جدیدی علیه دولت ونزوئلا وضع کرده که روابط مالی بین‌المللی دولت نیکلاس مادورو را بیش از پیش دشوار کرده است.

دور جدید تحریم‌ها ضمن توقیف همه دارایی‌های دولت و مقام‌های ونزوئلا در آمریکا، هرگونه داد و ستد مالی و تراکنشی با این کشور را منع می‌کند و در این وضعیت امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا نیز با دشواری دوچندانی روبرو شده است.

کد خبر 4987204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha