۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

عید قربان تجلی توحید و نماد انسجام اسلامی است

عید قربان تجلی توحید و نماد انسجام اسلامی است

اردبیل- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عید قربان را تجلی توحید و نماد انسجام اسلامی دانست و گفت: قربانی کردن مظهر قطع وابستگی‌ها و جلوه‌ای از ایثار در اسلام است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک عید قربان، این روز را تجلی توحید و نماد انسجام اسلامی عنوان کرد و افزود: عید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمین است و مناسک حج که در اوج عظمت آن عید قربان قرار دارد، علاوه بر رسیدن به توحید، عاملی مؤثر برای نیل به انسجام و همبستگی هر چه بیشتر مسلمانان است.

وی افزود: بخشش و قربانی و تقسیم آن در میان مردم به‌ویژه تنگ‌دستان به معنای دستگیری و تعاون است و این عمل خود عامل نزدیک شدن به خدا می‌شود و انسان را مشمول عنایت الهی می‌سازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: از جمله آموزه‌های اسلام برای تکامل و رشد انسان‌ها، ایثار از جان و مال در راه خداوند یگانه است، به این معنا که انسان، همه دارایی‌ها و امکاناتش را امانتی الهی بداند که باید در طریق بندگی هزینه کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده یادآور شد: قربانی کردن نیز نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی‌ها و جلوه‌ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خداوند متعال است، البته آنچه که از قربانی کردن و رسیدن به مقام قرب الهی به وسیله ذبح گوسفند، لحاظ شده است قطع علقه های روحی و مالی است که باعث تقوای قلب و طهارت نفس می‌شود.

وی به موقعیت به‌وجود آمده از انتشار ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد و افزود: امسال به‌لحاظ شیوع بیماری کرونا، و تلاش برای مهار و قطع زنجیره انتقال این ویروس و عدم برگزاری نماز عید قربان در اردبیل، هر یک از همشهریان می‌توانند در منزل خود کنار خانواده اعمال عبادی این روز را بجا آورده و به درگاه الهی راز و نیاز کرده و رفع مشکلات و شفای بیماران را از یگانه معبود خویش مسئلت دارند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، در ادامه به برنامه‌های عزاداری ماه محرم اشاره کرد و افزود: طبق مصوبات جلسه ستاد ملی کرونا و ماه محرم، در صورت بهبود وضعیت استان اردبیل از لحاظ مهار ویروس کرونا و بازگشت به وضعیت زرد یا سفید، برنامه‌های عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

کد خبر 4987291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha