۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳

تاکید رئیس سازمان زندان‌ها بر مشارکت مردم در حمایت از زندانیان

تاکید رئیس سازمان زندان‌ها بر مشارکت مردم در حمایت از زندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه مراقبت از خانواده زندانی بخشی از فرآیند اصلاح و تربیت است، گفت: در انجمن حمایت از زندانیان باید به سمتی برویم که زمینه مشارکت بیشتر مردم فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در جلسه انجمن حمایت زندانیان مرکز اظهار کرد: زندانیان بخشی از عائله تحت تکفل نظام هستند و همین موضوع مسئولیت ما را بویژه در رسیدگی به خانواده زندانیان سنگین‌تر می‌کند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نوع نگرش ایشان نسبت به زندان و زندانی گفت: طبق فرمایش صریح ایشان نباید طوری عمل کنیم که خدای ناکرده زندانی و خانواده او به واسطه عملکرد ما در زندان فاسد و بیچاره شود.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم در فرآیند اصلاح و تربیت که مأموریت اصلی ما در امر زندانبانی است موفق باشیم می‌بایست بخشی از دغدغه‌های زندانی را که مربوط به خانواده اوست رفع کنیم و البته بخش عمده آن به عهده انجمن حمایت است.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه مراقبت از خانواده زندانی بخشی از فرآیند اصلاح و تربیت است، تصریح کرد: زندانی تا وقتی دغدغه خانواده و همسر و فرزند دارد نمی‌توان انتظار داشت آموزش‌های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان‌ها تأثیر کامل روی او داشته باشد؛ چرا که فکر و ذهن او درگیر است.

وی با تاکید بر نقش انجمن حمایت در رفع این دغدغه‌ها گفت: کار زندان زدن پابند است، اما کار انجمن‌های حمایت پایبند کردن زندانی به وسیله محبت است.

حاج محمدی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم در رسیدگی به امور خانواده زندانیان تمرکز بهتری داشته باشیم، می‌توانیم در اجرای مأموریت هایمان نیز موفق باشیم.

رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید بر پرهیز از امور سطحی و سطحی نگری گفت: همه فعالیت‌ها چه در زندان‌ها و چه در انجمن‌های حمایت از قبیل فعالیت‌های فرهنگی، اشتغال و… باید عمق داشته باشد تا شاهد تأثیرات بلند مدت آن در جامعه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گاهی یک اقدام و رسیدگی فوری و کمک حداقلی ما به خانواده زندانی از یک اتفاق ناگوار پیشگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: مبادا تعلل ما در انجام وظایف موجب تحمیل آسیب به خانواده زندانی شود.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان افزود: از ابتدای انقلاب حضور مردم در همه صحنه‌ها موجب گره گشایی بوده است؛ بنابراین در انجمن حمایت از زندانیان نیز باید به سمتی برویم که زمینه مشارکت بیشتر مردم و حضور گروه‌های جهادی بیشتر شود.

در ابتدای این جلسه جبار باقری مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گزارشی از عملکرد این انجمن ارائه کرد.

کد خبر 4988778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha