۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۴

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

افتتاح پایگاه اورژانس ریلی کار شاخص در کشور است

افتتاح پایگاه اورژانس ریلی کار شاخص در کشور است

زنجان-رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، از افتتاح پایگاه اورژانس ریلی به عنوان یکی از کارهای شاخص در کشور یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش عصر چهارشنبه در آیین افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در خرم‌دره که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در استان زنجان را باید به فال نیک گرفت، گفت: طبق توافق‌های صورت گرفته با راه‌آهن، امروز شاهد عملیاتی شدن فاز دوم این توافق‌نامه از سه فاز طراحی شده بودیم.

وی با یادآوری اینکه اولین فاز این توافق‌نامه مربوط به آموزش کمک‌های اولیه پرسنل و مهمان‌داران خدمات ریلی در راستای ارائه خدمات درمانی اولیه است، افزود: مرحله سوم این توافق‌نامه نیز شامل اضافه شدن ۳۰ دستگاه واگن اورژانس در استان زنجان است که امیدواریم هر چه زودتر عملیاتی شود.

قزلباش با تاکید بر اینکه همه پروژه‌هایی که امروز شاهد افتتاح آن در استان هستیم، ماحصل تلاش و همدلی و مهم‌تر از آن نتیجه کار تیمی است، تصریح کرد: آمار حاکی از آن است که پارسال بیش از ۵۱ مورد ماموریت توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی زنجان و نیز بیش از ۲۳۰ ماموریت توسط اورژانس هوایی به انجام رسید.

امام جمعه خرم‌دره نیز در ادامه این مراسم، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در شهرستان خرم‌دره را یک توفیق بزرگ دانست و ادامه داد: بی‌شک اگر امروز شاهد محقق شدن چنین پروژه‌ای در این منطقه هستیم، حاصل مشارکت و تلاش همگانی در استان بوده که تداوم چنین تلاش‌هایی باعث افزایش اعتماد عمومی به مسئولان خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی با تاکید بر اینکه مردم همواره قدردان خدماتی که مسئولان ارائه می‌دهند، خواهند بود، خاطرنشان کرد: امروز شرایط خاصی را در کشور و به تبع آن در استان زنجان به خاطر شیوع ویروس کرونا شاهد هستیم و این بدان معنی است که در این شرایط نیز باید همانند چهل سال گذشته، همدلی و کمک به هم‌نوعان باید سرآمد همه کارها باشد.

کد خبر 4992313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      0 0
      از این نوع قطارها در سراسر کشور میشود برای بستری کردن بیماران کرونایی که بیمارستان های شهرشان ظرفیت پذیرش کم دارد استفاده شود و بیماران هم به شهرهایی منتقل کند که ظرفیت پذیرش خالی دارند