۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۵۷

رئیس کل بانک مرکزی:

اگر بتوانیم همین امروز و فردا قیمت ارز را پایین خواهیم آورد

اگر بتوانیم همین امروز و فردا قیمت ارز را پایین خواهیم آورد

رییس کل بانک مرکزی گفت: اگر بتوانیم همین امروز و فردا قیمت ارز را پایین خواهیم آورد و به مردم نشان خواهیم داد که دولت هیچ وقت به دنبال گران کردن ارز برای تأمین کسری بودجه نبوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی در برنامه «بدون تعارف» بخش خبری ۲۰:۳۰ درباره مدیریت بازار ارز گفت: سال ۹۷ التهابات وحشتناکی در بازار ارز ایجاد شد که آن را مدیریت کردیم و شرایط خوبی را تا آبان ۹۸ داشتیم و ثبات خوبی را شاهد بودیم که در نتیجه آن تورم نزولی شد. اکنون نیز تیم بانک مرکزی همان تیم است و قادریم ثبات را به بازار بازگردانیم.

همتی با بیان اینکه از آبان ۹۸ چند اتفاق افتاد که سیستم را به هم زد، افزود: حوادث آبان ماه انتظارات منفی را در جامعه ایجاد کرد و اگر به نمودار ارز دقت کنید نمودار ارز از آبان ۹۸ شروع به بالا رفتن می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: پس از این اتفاق دوباره به سمت ثبات حرکت می‌کردیم که با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم و سیستم تجاری و اقتصادی کشور به هم خورد چراکه تجار نتوانستند تجارت کنند و درآمد ارزی حاصل از صادرات کاهش یافت.

همتی تاکید کرد: البته در افزایش نرخ ارز در این اواخر همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، مسائل سیاسی و امنیتی نیز دخالت داشت و دشمنان اهداف بالاتری داشتند اما ما تلاش کردیم تا بازار را کنترل کنیم و اقدامات جدی را در این زمینه شروع کرده‌ایم که نتیجه آن مشخص خواهد شد.

رئیس شورای پول و اعتبار تصریح کرد: اقداماتی در حال انجام است که هر روز قیمت ارز وابسته به یکسری موارد نباشد؛ بر این اساس جلوی یک سری رانت‌ها، تخلفات و بی‌نظمی‌ها را گرفته‌ایم و با قدرت پیش می‌رویم.

وی با تاکید بر اینکه نرخ واقعی ارز رقمی بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی آن در بازار است، گفت: نرخ دلار در اقتصاد ما تبدیل به شاخص مهمی شده اما این موضوع درست می‌شود و همه ابزارها را به کار می‌بریم تا این نرخ را تعدیل کنیم.

همتی خاطرنشان کرد: در این راه تلاش بانک مرکزی کافی نیست و بسیاری از بخش‌های دیگر مانند بخش تجاری، بخش مالی و قوه قضائیه باید کمک کنند که همکاری‌هایی نیز انجام شده که از آنها تشکر می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: مسئله ارز فقط اقتصادی نیست و مسئله‌ای امنیتی، سیاسی و اقتصادی است و نهادهای امنیتی نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه اخلالگران بازار ارز از کشورهای حاشیه حمایت می‌شوند، تصریح کرد: از قوه قضائیه به ما اطلاع دادند که تعدادی از ۲۵۰ نفری که اسامی آنها را داده‌ایم را بازداشت کرده‌اند و این‌ها اخلالگرانی حرفه‌ای هستند که حتی یک دلار ارز وارد کشور نکرده‌اند. اگر شرایط فعلی نبود بانک مرکزی کار خود را انجام می‌داد اما شرایط شرایطی است که آنهایی که می‌خواهند کشور را به هم بزنند از همه ابزارهایشان استفاده می‌کنند.

همتی در پاسخ به این شبهه که دولت خود قیمت ارز را برای درآمدزایی بالا برده است، گفت: دولت هنوز ارزی که مصرف می‌کند با قیمت ۴,۲۰۰ تومان است و حتی بخشی از ارزهای بانک مرکزی را با مجوز قانونی با قیمت ۴,۲۰۰ تومان برای این منظور صرف کرده است، بنابراین افزایش قیمت ارز تأثیری در درآمدهای دولت ندارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری دنبال کنترل نرخ ارز است و به هیچ عنوان چنین کاری نخواهد کرد. مگر می‌توان ۸۵ میلیون نفر را به خاطر درآمدزایی نابود کرد؟ درآمد در مقایسه با نرخ ارز اصلاً اهمیتی ندارد چراکه وقتی نرخ ارز بالا برود کشور نابود می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهم که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و اگر بتوانیم نرخ ارز را پایین بیاوریم که در روزهای آینده انشاالله این اتفاق خواهد افتاد، همین امروز و فردا نرخ ارز را پایین می‌آوریم که نشان دهیم دولت چنین هدفی ندارد.

وی با بیان اینکه ۲۷ میلیارد دلار ارز مربوط به دو سال گذشته در اختیار صادرکنندگان است، یادآور شد: ۲۵۰ نفری که اسامی آنها داده شده تولیدکننده نبودند و یک دلار هم ارز نیاورده بودند اینها کسانی بودند که باید با آنها برخورد می‌شد. اما بقیه بخشی تولیدکننده و برخی شرکت‌هایی هستند که درصدی از ارز خود را آورده‌اند، بنابراین تلاش کنیم که با آنها مدارا کنیم، اکنون نیز با آنها در حال مذاکره هستیم و هرکدام آمادگی داشته باشند که ارز خود را بیاورند، استقبال می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: طی همین ۱۰ روزی که مهلت داده بودیم ۲.۵ میلیارد دلار ارز وارد سامانه نیما شده و برای واردات از این طریق تأمین ارز شده است که این کار حتماً به آرامش بازار کمک می‌کند و بخش زیادی از کالاهایی که در گمرک بود، ترخیص خواهد شد.

وی ادامه داد: ثبات در بازار ایجاد شده و هنگامی که وارد ثبات می‌شویم روند پایین آوردن نرخ ارز را آغاز می‌کنیم. اگر نرخ ارز پایین بیاید، قیمت کالاها نیز در میان مدت پایین خواهد آمد.

همتی در بخش دیگری از سخنانش درباره اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با اختلاس‌های بانکی تاکید کرد: قوه قضائیه خوب برخورد می‌کند، ظرف همین چند ماه گذشته جناب آقای رئیسی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند و نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات بدهکاران بانکی را وصول کرده‌ایم.

وی درباره پرداخت تسهیلات خرد نیز گفت: خواهش ما از مدیران بانک‌ها این است که به مردم سخت‌گیری نکنند، به خصوص طبقاتی که وام‌های خرد درخواست دارند را با حداقل ضمانت پرداخت کنند و تنها مطمئن باشند که پول بانک برمی‌گردد. در همین زمینه سامانه ارتباطی با شماره ۲۷۰۶ از هفته آینده راه‌اندازی می‌شود که بانک مرکزی در این زمینه پاسخگو خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش بانک مرکزی برای بازگشت ارزهای خارج از کشور گفت: کشورهای دیگر تحت تأثیر آمریکا سنگ‌اندازی می‌کنند اما اقداماتی را انجام داده‌ایم و در برخی نقاط گشایش‌هایی صورت گرفته، در برخی موارد نیز در حال تلاش هستیم اما در مجموع وضعیت خوبی داریم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره حذف چهار صفر از پول ملی نیز گفت: حذف چهار صفر در مجلس جدید نیز در حال پیگیری است اما بانک مرکزی در اسکناس‌های جدیدی که چاپ می‌کند صفرها را به صورت کمرنگ چاپ می‌کند تا به نوعی نشانه دوران گذار باشد.

کد خبر 4993337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      70 23
      وقت شما تمام شده دولت اینده این کار ها را ردیف میکند نگران تباشید
      • بهار IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
        69 14
        دولت آینده هم هیچ غلطی نمیکندشک نکن هرکدوم بدترازقبلی
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
    • سعید سوری IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      124 5
      جناب همتی خداییش مردم مملکتتونو چی فرض کردید این انصاف و وجدانه که دلار بره واسه ۲۳۰۰۰ فقط واسه درامدزایی و تامین کشور پس ما مردم بدبخت ایران که ۸۰درصد زیر خط فقریم باید چیکار کنیم ولله زندگی سخت میگذره
    • kamran IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      153 7
      داداش ... میگم شما که میتونی امروز و فردا قیمت ارز رو بیاری پایین، چرا دیروز و پریروز نیاوردی پایین !!!..... خیلی دلم میخواست فکر کنم کسری بودجه رو از جیب مردم جبران نکردین ....
    • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      136 7
      آقای همتی تمام حرف های شما برای مردم یگ ریال هم ارزش ندارد مردم دم خروس ببینن یا قسم حضرت عباس و همه فشار بر مردم عدم توان مدیریت آقایان است.
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      148 9
      حالا که گند زدین به بازار فقط دلار نیست که مایحتاج مردم هم با همین دلار رفت بالا بیچارمون کردید خدا لعنتتون کنه
    • درد IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      70 4
      تربچه
    • حمید ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      147 3
      همین که داره زمان دقیق میگه برای پایین اومدن قیمت دلار نشون میده که کار خودشونه!
      • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
        9 1
        کسری بودجه از جیب فقرا جبران شد حالا وقتشه که دلار بیاد پایین تازه اگه اینم حرف مفت نباشه.
    • امیر IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      77 3
      همین دیروز از اسکناس ۱۰۰ هزار تومانی رونمایی کردن اونوقت با وقاحت از کنترل قیمت ارز سخن میگن
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      68 8
      واقعا این حرف خنده داره و ساده انگاشته فرض کردن مردم که چون الان قیمت ارز کاهش میدیم پس دیگه هیچوقت قبلا قیمت ارز رو بالا نبردیم برای خرانه خالی مان
    • م.ن IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      67 1
      اقای همتی به بیان وتصمیم خودتان درنزول نرخ ارز ثابت شدکه اگرمیخواستیدمیتوانستیدولی حالاچرا؟ که مشمول اتهام سیاسی امنیتی واقع نگردید!
    • مازیار IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      56 1
      خواب زده شدی اقا جان.گیریم اوردین پایین.ماه بعد چی؟شش ماهه دیگه چی؟نکته بعد منظورتون از اوردن پایین دقیقا چقدره؟هزار تومن؟پانصد تومن؟ده هزار تومن؟
    • جواد US ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      51 4
      نگفته امروز و فردا پایین میآریم گفته اگه می تونستم اینکارو می کنم اگه میتونست نمی گذاشت اینقدر بره بالا که حالا نتونه بیاره پایین. پایین هم بیاره چقدر میتونه پایین بیاره
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      54 2
      اگر چنین کاری بکنی... که انسان واقعی هستی.. خیلی وضع مملکت خراب هست.. هرکی هر قیمتی که می خواهد می گوید... قانونی نیست برای قیمت ها...
    • علی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      43 4
      اون وقت که اخر دولت نبود کسی پی حرف دولت نمی رفت الان که دولت اخر کارشه، با این حرفها نمی شه کشور را اداره کرد
    • امیر IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      49 3
      آرزو بر جوانان عیب نیست
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      62 1
      چه کسی برد بالا که شما می خواهید پایین بیاورید
    • محمد IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      60 1
      مدیران دولتی همین امروز و فردا
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      59 0
      اگر مردم ایران براتون خیلی مهم هستند.مرغ و گوشت و برنج و غیره ارزان کنید. از سفره شون رفته
    • مهراب GB ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      57 5
      من فکر میکنم ایشون داره جوک تعریف می‌کنه!
    • سام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      46 2
      چرا دروغ
    • US ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      65 19
      به والله که لفظ جلاله است دروغ می گوید کی در ایران یک جنس گران شده بعد ارزان گردیده این دومی باشد فکر می کنید پراید۱۵میلیون میشه نخیر ۱۵۰میلیون منتظر باشید وارز تا شهریور مرز۴۰هزارتومان منتظرش باشین
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      44 1
      مثلا از ۲۴ تومان میشه ۲۱ تومان .... اگه دستوری بتونی بیاریش پایین ..... و اگه بتونی نگهش داری
      • سعید IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
        17 1
        خوش اشتهایی 2000تومان یکجا پایین بیاد 🔙🔙🔙🔙😊😊😊😊😊فوقش 200،،،،300تومان
    • سارا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      27 4
      دیگه بخش اعظمش تامین شده تا حالا دیگه. مثل سال ۹۷
      • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
        15 0
        کار تامین بودجه در این مدت از فروش ارز گران تامین شده دیگر نیازی به افاظی نیست.
    • ناشناس DE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      12 42
      اگه شماها قیمت ارز را پایین بیاورین لطف بزرگی در حق ملت کردین ان شاء الله به امید خدا که موفق باشین 7لااله الا أنت سبحانک انی کنتم من الظالمین
    • محسن IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      37 5
      خب اقای دروغگوپس تکلیف اون تعدادی که اسامی اونارو ندادی چی نکنه ازبچه هاتون هستن یااشنای یه وزیریابچه های مسئولین که اسامیشون به قوه داده نشد
    • ناشناس GB ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      41 2
      دنبال جبران کسری بودجه بود تقریبا آخرای جبرانه .
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      19 37
      آقای همتی مردست و حرفش ببینیم یکشنبه دلار چقدر میاد پایین
      • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
        15 1
        اصلا باید کسی که اقتصاد خونده مسئولیت بانک مرکزی را قبول کند نه یک روزنامه نگار
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      18 2
      جناب همتی نوش دارو بعداز مرگ سهراب!!!! قیمت ارز ...طلا سربه فلک کشیده و دولت وعده ی سرخرمن میدهد.....چرا قبل از گران شدن چاره ای اندیشیده نمیشود؟ وباز وعده های دولت بی تدبیر جناب روحانی با آزمون وخطا.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      16 0
      آقای همتی برای مامردم معلوم شد برای تامیین کسری بودجه خودت دلار بالا بردی که می خواهی به همین راحتی پایین بیاوری مردم فهیم ایران را ساده نپندار خدارا فراموش نکن این کارت حرام شرعی هست
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      10 0
      شما مسئولین سعی کنید تو این روزای سختی که برا مردم رقم زدید حداقل جلوی صادرات کالاهای اساسی که درزندگی مردم تاثیر دارن رو بگیرید.مثل سیمان آهن آلات وغیره...
    • بی صاحب IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      9 1
      همتی چرادلار بردی بالا که حالاپایین بیاوری باید جوابگوباشب این کارخودت بوده اگر نبوده مگه شهر هرت هست که دوروزه پایین بیاوری اگر آوردی پایین دستوری بوده کارت نه علمی واقتصادی
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      6 1
      دو صد گفته چون نیم کردار نیست این حالا بار صدم هست که این صحبت میکنی ده تومان میاری پایین ۵۰۰ میبری بالا
    • ویدا IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      9 0
      اگر میتوانستید ونکردید پس هدف جبران کسری بودجه بوده ...اگر هم نمیتوانستید ونکردید پس لطفا بیجهت وعده ندهید ....
    • علی GB ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      16 1
      فقط دروغ میگید
    • ویدا IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      7 0
      اگر میتوانستید ونکردید پس هدف جبران کسری بودجه بوده ...اگر هم نمیتوانستید ونکردید پس لطفا بیجهت وعده ندهید ....
    • RO ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      10 1
      جناب همتی من بی سواد می فهمم که در مقطعی که تورم بالای 50 درصده ،پایین آوردن سودسپرده به زیر 15 درصد و کوتاه مدت زیر یک ماه به سود صفر کاری احمقانه و خروج پول از بانک و هجوم به به بازارهای دیگر است
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      9 7
      کشورو ملت رو بیچاره کردین.مردم یا باید قید مسعولینو بزنیم یا بیایم همه با هم دعا کنیم برای ابادانی کشور.خداییش نظام خوبیه فقط گرونیه اگه هممون دلال نشیم تو بازار تا به این حد هیچی گرون نمیشه دعا کنیم
    • RO ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      20 0
      حداقل یک سال باقی مانده را مثل انسان حرکت کنید نا بتوانید صورت مردم را نگاه کنید.چطور خواب تان می برد که مردم را به این روز انداختید و همه را نابود گردید با بی کفایتی خودتان گرسنه ایم،گرسنه،نمی فهمید
    • مهدي US ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      17 4
      با سلام به اميد خدا اين هفته دلار ازاد به پايين ترين ترين نرخ ممکنه برسه.
    • علی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      9 0
      به هر حال یه روزی مشخص میشه کی دست داشته تو بالا بردن دلار ما مردم صبرمون زیاده
    • ناشناس IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      11 0
      بازم سرگرمی با مردم . ارز را ۱۰۰ تومن پایین میارین بعد میگین کاهش دادیم . الان یک عمره که با این شیوه اقتصاد داغون را به مردم تحمیل میکنید
    • هستی TR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      12 1
      به فرض که این قیمت دلار و ارز کمی پایین آمد قیمت سایر اجناس مثل لوازم خانگی و ساختمانی و قیمت خودرو و ملک و ... که به تبع این قیمت دلار بالا رفته نیز پایین خواهد آمد یا خیر؟!!!!
    • اکبر کریمی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      9 0
      همانطور که بالا میبرید قیمت ارز را عرضه همانطور پایین آوردنش رو ندارید ثابت شده
    • AE ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      9 0
      مرگ بر آمریکا ولی دلارش ماچ ماچ آمریکا . آقا بذار کنار پولی که‌مال استکبار به قول شماها
    • سید حبیب IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      7 0
      برو بابااااااا چرا چرت و پرت تحویل مردم میدی؟ مردم رو چی فرض کردی ؟ همون خودتی ارز رو با دستور جناب کلید میبرین بالااا بعدی که خووووببب جیب مردم بدبخت و بیچاره خالی کردین میای میگی ارز رو میاری پایین؟
    • درود TR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      8 0
      قیمت کالاهای اساسی وکالا های دیگر که دوبرابر شده چی مسکن چی که 3 برابر شده بخاطر قیمت ارز. بعد بره 25 بشه 19 پایین اومده؟ ضمن اینکه سال 97 که ارز مثلا احتیاج نداشتید اومد پایین که کالاهایدیگه ارزون
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      9 0
      با این خبر خوش ما را ذوق مرگ کردین. تورم و گرانی سر به فلک کشیده چی میشه؟ پراید صد میلیونی، میشه پنجاه میلیون؟ اگر همچین قدرتی دارین چرا زودتر دست بکار نشدین؟ پولها جمع شد و مردم بدبخت تر شدن.
    • مرتضی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      7 0
      سلام کی میخواین قیمت ارز رو بیارید پایین وقتی دولت رو تحویل دادین وجیب مبارکتون رو از پول بیت المال پر کردین
    • مهدی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      22 2
      مشخص دلار این ماه را هم فروختند و هزینه های این ماه درآوردند دوباره می خوان از مردم مفت خری کنند تا اول برج ماه بعد دوباره بکشند بالا
    • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 0
      با سلام و تشکر آخر ۱۶ میلیارد تومان در بودجه این مملکت رقم به حساب می آید این مبلغ هزینه خرید یک خانه کلنگی ۲۰۰ متری در منطقه ۱۳ تهران است
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 0
      ببینیم انشاالله
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      8 0
      عجب آدمهایی هستند نرخ ارز تا23000 می برندبالا بعد 5000 می آورند پایین بعد می گند ارزونش کردیم
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      6 1
      فقط کاغذمیاد ولی قیمت نجومی کالاها معیشتی حقوقهای ناچیز سرجاشه مطمئن باشین
    • سعید IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      7 2
      راست میگه ،،،مردم عزیز صددرصد پایین میارن ،،،،باور کنید. 🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚البته 200 تومن 😊😊😊. میشه 22800،،،چطوره؟😉
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      10 1
      در طول این مدت شما و روحانی و دیگران ، فقط یک خبر را عنوان کنید که گفته باشید و درست از آب در آمده باشد !!! دوباره چه خوابی برای این مردم دیده اید ؟
    • صادق AE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      8 0
      با سلام لطفا داستان نگویید خودتان بردین بالا‌حالا میخواهید بیارین پایین.بدبخت مردم ایران.قیمت ها چی.کی قیمت ها را میارین پایین .فقط ایران و ایرانیو میارین پایین.
    • *NIPDÇ* IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      9 0
      یه کلام من ٣٩ سالمه در بچگیم اگه ١٠ تومان بهم میدادند بااون پول هم سینما وهم ساندویچ وهم کلی تخمه ونوشابه ولی امروز بچه من با پنج هزار یه نوشابه وکیک اخه خودتون ببینید
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      7 0
      سلام هی جیب مردم رو خالی کن جیب دولت رو پر کن دوباره تکرار مکررات مردم رو چی فرض کردید!!! با سپاس
    • مختار IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      10 0
      دلار ارزان نکنید جلوی گرونی رو بگیرین مردم دلار نمیخورن شما ک دلاربیارید پایین چ ارزو میشه هیچی پس مشکل دلار نیس مردم خرفرض کردین...
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      9 1
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      8 0
      مردموبدبخت کردید خداازتون نگذره
    • قشقایی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 0
      درود میگن رنگ رخم را ببین و حال دلم حالاهم چهره اقای همتی ی چیز دیگه میگه ممنون از ناشر محترم
    • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 0
      شما که ‌فقط‌ ارز ۴۲۰۰ تومانی ‌‌مصرف ‌کرده‌اید پس‌ چرا قیمتها چندین ‌برابر شده ‌خودتی‌ خود گویم‌ و خود خندم ‌عجب‌ مرد هنرمندم.
    • علی حاتمی FR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 1
      ما که حرف تازه ای از این مقاله نفهمیدم
    • محمود IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      ایشون هم نابغه زاده از آب درآمد
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      2 1
      دردسر صادرات و ورود ارز را کم کنید، کلی صادر کردنی داریم.
    • ح IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 1
      بابا دولت مقصر نیس پس کیه بکو هروز ی بهانه دلال واخلال گر پس شما چ کاره هستید .خسته شدیم امور ات اساسی مردم ول کردید به حاشیه میپروازید .این همه گرانی الان میگه ارز میاریم پایین.خواب بودید تاحالا.
    • arb IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      7 0
      ۱-آفرین،ولی شما که بلدین،چرا دیروز پریروز ارز رو پایین نیاوردین؟!؟اصلاچرا گذاشتین بالا بره؟ ۲-فرض می کنیم دولت نخواسته با بالا بردن ارز بودجه شو تامین کنه،ولی بدش هم نیومده و این کار رو هم کرده.نکرده؟
    • علی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      7 1
      مردمو به مرگ گرفتین که به تب راضی بشن اگه مردی ، از اون مردا ، دلارو بیار به همون ۳۶۰۰ اگه نیستی که .....
    • وحید IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      11 1
      گور بابای هرکی دروغ میگه
    • احمد کشوری IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      14 0
      بنظر بنده وقتی که پایبن اوردن قیمت ارز در دست دولت و رییس بانک مرکزی باشه؛عوامل افزایش نرخ ارز هم همینا هستند که به جرم اخلال در نظام بانکی شایسته مجازات اعدام هستند نه کسانی دیگر.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      6 0
      تورو قران نه شماهردفع هرچیزیو که خواسین قیمتشو بیارین پایین دقیقا عمیقا شدیدا برعکس شده از مرغو نونو مسکنو بنزینو خودرو کرایه مستاجرو دلارو والی.... اخر لطفا خواهشا خودتون بیاین پایین بخداپیرمون کردین
    • ناشناس IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      6 0
      چی بگیم والا بعد اینهمه گرونی واین حرف جای تامل داره انشاالله که اینطور باشه
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      14 3
      همه میداند که گرانی ارز برای کسری بودجه دولت است
    • ناشناس IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 0
      کاااش همه چیز را بدلار بند نکرده بودید خدا لعنت کنه باعث وبانی این کار هم پالکی هم آخوری های خودتون رو پولدار کردید ضعیف را ضعیف تر ونابود کردید قیامتی هم هست امروز روز شماست یروزی هم روز ماست
    • م.ک IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      7 0
      اگه همه مسولین بگن ماست سفیده آیا میشه باور کرد؟
    • محمد IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 0
      شما یه زحمت بکش فقط اجازه نده که قیمت بالاتر بره ما از شما توقع بیشتری نداریم. به قول بعضی ها دولت بعدی خودش درستش میکنه
    • مجید AE ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      6 0
      خدا شاهده همه مردم از بس دروغ شنیدن حرف کسی را باور نمیکنن ما کشور اسلامی هستیم باید الگو باشیم برای تمام کشور های مسلمان وقتی کاری نمی‌توانید انجام بدهید حداقل درموردش صحبت هم نکنید
    • مصطفیخدا کم IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      2 0
      خدا انشاالله کمکت کنه تا قشر صعیف بتوانند زندگی ارومی داشته باشند دعای خیر ملت پست وپناهت
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 0
      جناب خیلی زحمت میکشی شرمنده نشی بعداز این همه گرونی هایی که به وجود اومد میخوای ارزونی کنی با مردم رو چی گیر اوردین
    • محمود IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      8 0
      معنی و مفهوم آن این است که قیمت ارز امروز و فردا به شدت افزایش پیدا میکنه بدبخت شدیم رفت
    • RU ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      6 0
      دروغ که شاخ و دم نداره هی وعده هی وعید مردم هم که حالیشون نیست تا کی میخواید با دروغ کارتون رو پیش ببرید
    • FR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      6 0
      دلار دیگه زیر ۲۰ تومن نخواهد اومد علی برکت الله
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      7 0
      شدیداً کاهش قیمت پیدا می کنه اون هم هزار تومان
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      2 0
      ناشکری نکنید هزارتومان کاهش قیمت پیدا میکنه
    • US ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 0
      دروغ که شاخ ودم نداره براش یه بهونه دیگه هم میارن
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      6 0
      حالاکه همه روبیچاره کردی اقای همتی!!!!!!!!!
    • محمد IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      10 0
      عامو ! چه عجله ای هست حالا! مردم را له کردید بگذارید کلا نابود بشن حالا شما اقدام میکنید بعدا یکمم دلار بفروشید کلا کم کاریتون را حل کردید ...اوه نه یکمقدارم برای اختلاس آقازاده ها در آینده بردارید!
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      6 0
      اقا بیخیال ارز رو اصلاح نکنه این امروز فردای تو ما رو کشت
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      10 0
      اعلام پایین اومدن قیمت دلار بصورت پلیسی که کاری نداره راست میگید قیمت میلگرد را از 12 تومن به 4 تومن کاهش دهید.
    • داریوش IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      6 0
      وقاحت هم حدی داره سودتون بردید به سبک بابک زنجانی کسری بودجه را جبران کردید و مردم را به خاک سیاه نشاندید حالا میخواهید لطف بفرمائید ارز را پائینی بیاورید خسته نباشید با خاوری و شیخ الاسلامی هماهنگ شد
    • حسین IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      6 0
      ههههههههههههههه این جوک ساله بروبابا گنده تر از تو هم ،،،،،،،،،،
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 0
      آقای همتی خودش راهم نمی تواند جمع جور کند اونوقت میخواهد سیستم بانکی این مملکت را سروسامان بدهد تا زمانی که دست درازی روحانی ودولتش به بانک مرکزی ادامه دارد اقتصاد ووضع معیشت مردم همینه که میبینیم
    • محسن IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 1
      عجله نکن هنوز وقت داری
    • آشنا IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 0
      آقا شما که اقتصاد خوندی که دیگه باید بدونی:اقتصاد دستوری نیست!!! این حرف هاتون هم فقط حکم کنترل روانی رو داره و لاغیر،که البته در این زمینه هم بی نتیجه است.پس لطفا حرف نزنید تا دل مردم کمتر خون بشه
    • نیماروشنی IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      8 1
      سلام.اقای همتی یه چند میلیون پول بریز به کارتمون خیلی پول لازمیم
    • محمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      9 1
      همیشه همه مسئولین حرف میزنند اما از عمل خبری نیست چند ساله همین طوریه
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      9 0
      دولت اگه بخواد یک روزه دلار و میتونه ۴۲۰۰کنه اما....؟؟؟؟؟!!@!!!!
      • علی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
        1 1
        یک بار تونستین از ۱۵ برسونین به ۱۱ الانم میتونین
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      من برای مسوولین کشور متاسفم که بین این همه نظر حتی یک نظر موافق مسوولین پیدا نکردم .واقعا با دیدن این همه نظر مخالف خجالت نمی کشید؟عجب رویی دارید واقعا!!!
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      وای خدایا من چهره این مسولین میبینم حالم بد میشنه گاشکی تصویرشون نمزاشتید انقدر دروغ گفتن دیگه حال به هم زن شدن
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      همتون دلالید
    • صبرجهان DE ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      تاالان 3مرتبه اینجا کلی مطلب نوشتم همش پرید مثل شانس شما ومن الان کسی به فکرکسی نیست اینا که مینویسیم بخاطر خالی کردن خودماناست ایکاش کسی بخواند ووجدانش بیدارشود
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 0
      نه تنها دولت باگرون کردن دلارآبروشو خرید بلکه باعث شد خیلیاتون هم جیباتون پربشه کسی دیگه حرفای شماهارو قبول نمیکنه بمیرم برا این مردم همیشه در صحنه..........
    • کیمیا IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 1
      تو جووونی. پیر شدیم همه چیز برامون شد حسرت ..خیر نبینید با این گرونی
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 0
      بنظر بعید میرسد چون اگر قادر به کنترل بودید تا حالا کنترل میکردید .مردم در سختی زندگی میکنند برای حقوقهای نجومی مشکل ایجاد نشده. زندگی برای حقوقهای دومیلیونی مشکل است .حتی همان دو میلیون رو خیلیها ندا
    • محمود IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 0
      نیازی به عنوان کردن نیست هر وقت قیمت دلار رو کاهش دادی بیا بگو انجام دادیم حالا دیدید حرف پیشکی خوب نیست.این باعث میشه اعتماد ملت سلب شود.
    • میکی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      اگه شمامیتونی ارزوکاهش بدی پس میتونی گران هم کنی دروغگودشمن ملت هست
    • شاهرخ IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 0
      خدا از شما مدعیان دروغین اصلاح طلبی نگذرد مملکت راویران کردید
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      انشا الله
    • حسین IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      خیلی زحمت می‌کشند آقای رئیس حالا که همه چیز با دلار بالارفته دولت هم کسری بودجشا تامین کرده تازه به فکر افتاده دلاررا پائین بیاره.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      این وسط ما ملت متوسط و فقیر هر روز فقیر تر و بدبخت تر میشیم......
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 0
      پس اندازمردم که حاصل سالها نخوری و سختی بود برای زندگی و اینده شون پس انداز کرده بودند را تبدیل به کاغذی بی ارزش کردید حاصل عمرشان را بی ارزش ظلم از این بزرگتر در دنیا نیست
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 0
      به غیر از چند کشور که انها مثل ما هستند کجای دنیا ارزش پولشان در مدت دو یا سه سال 600 درصد کاهش پیدا می کنه دلار 3500 تومانی شده 24000 تومان خودت حساب کن ببین چند صد درصد میشه شماچقدر سود می دهید
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 0
      به عمل کار برآید به سخنرانی نیست . والا شما هر وقت وعده‌ای دادین برعکسش شد
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 0
      ما دیگه خسته شدیم دیگه توان ادامه دادن نداریم هرچی میخواد بشه بذار بشه گرون کنید بشه 50تومن واسه ما دیگه فرقی نداره
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 0
      توروبهخدا دروغ بسه
    • حسن IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      شما که همچین قدرتی دارین،خب زودتر این کارو میکردین،ولی بازم دیر نیست ممنونم و منتظر
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 1
      مشخصه دلارهاشون تموم شده میخوان قیمت رو بیارن پایین تا مردم بفروشن بعد ببرن بالا تا کسریهاشون جبران بشه.
    • مهدی IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      چرا با لاحالا پایین دل بخوای تو این مدت چه زند گی های که فنا شد می توانید جواب دهید آخرت دروغ نیست تازه چقدر پایین بیاید حکایت ایران خودرو ۵۰ با لا ۱۰ پایین حالا ارزان شد
    • هادی IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 0
      سلام. یک کم با وجدان زندگی کردن بد نیست. وجدان صدای خداست. قرار نیست ژن‌های خوب سوار دوش مردم شن
    • عبدالله IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      2 0
      معوقات هلال احمری ها کی پرداخت می شود؟
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 0
      این حنا دیگر رنگی ندارد
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      5 0
      هروقت دلار به ۱۰ هزارتومان رسوندید..حرفهاتون باور میکنیم
    • سعید IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 0
      مردم دیگه گول نمیخورن کور خوندی همتی جان با بچه مگه طرف شدی ریال دیگه ارزشی نداره نقشه کشیدی برای ارزهای خانگی
    • سعید IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      4 1
      اقای همتی وقتی مملکت درامدی نداره وتوتحریمه چجوری میخواهی قیمت ارزی که خودتون بردید بالا بخاطر کسری بودجه بیاری پایین عزیز بیشترازاین وجه خودتو اون رییس جمهور رو پایین نیار
    • حسن IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      7 0
      شماها اینقدر دورغ گفتید ..اگر بگید ماست سفیده ..باز هم کسی باورش نمیشه
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      2 0
      شاهی کل شترهای مملکت را از فی ۳ سکه به ۱۰ سکه ۳۰ و۵۰ سکه خرید وبعد اعلام کرد شتری ۱۰۰ سکه میخرم و۹۰ سکه میفروشم ؟! که میداند چه کسی جقدر سود برد یا ضرر کرد ؟! این است سیاست بی شرمانه
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      7 9
      ملت که ازتون نمیگذره ایشاااااالا خدا هم ازتون نگذره
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      1 0
      ارز حاصل از صادرات که باید در خزانه باشد !؟ چگونه سر از بازار سیاه با قیمتهای نجومی در می آورد ؟! بازار کاذب ازکجا تامین میشود
    • GB ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      1 0
      زیاد عجله نکن ما راضی به زحمت مسئولین نیستیم ،به حسن هم خبر بده دلار ۲۵هزارتومان شده...
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      این کارها عرضه وتخصص میخواهد که متاسفانه شما وامثالهم ندارید.
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      بجای حذف صفر لطفا بعضی صفرهای این دولت که خدمت و کارایشون در حد صفر و شاید زیر صفر هستش رو حذف بشن ببینید مملکت چطوری روبه راه میشه
    • ناشناس IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      تموم جووني ما با بي پولي و هزار تا آرزو توي دل داره ميگذره،نميتونيم يه زندگي ساده داشته باشيم،با وام ازدواجي 120تومني ميشه چي کار کرد؟؟؟خونه خريد؟؟؟؟يا پرايد که با دوتا لگد داغون ميشه؟؟؟افسرده شديم
    • محمد IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      1 0
      بشین به همین خیال باش
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      شما که ادعا میکنید این توانایی رو دارید چرا تا کنون کاری نکردید . سازمان بازرسی کل کشور ؛ ایشون باید پاسخگو باشد . لطفا پیگیر این موضوع باشید . بعد از این همه فشار به مردم ایشان تازه بیدار شدند؟؟؟
    • شکوهی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      آقای همتی شما متخصص آمار خواندنی نه متخصص ارز !! شما با دولت بی تدبیر و منفعل روحانی غربزده فشل ،فاتحه ارز مملکت رو خوندید !!
    • زهرا IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      خسته نباشید،حتما از بیست و چهار هزار تومان،دلار رو مثلاً به بیست تومان می رسانید ومنت می ذارید که قیمت پایین امده،انگار نه انگار که سیزده هزارتومان بوده
    • شکوهی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      آدم تو کار این حضرات میمونه !! پول و ارز و ثروت این مردم بدبختی داده اند یه مشت دزد و دلال و قاچاقچی برده اند و خوردند حالا میگن داریم با هاشون مذاکره می‌کنیم که برگردونند !!!!
    • چوپانی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      آقای همتی چرا اون موقع که میلیاردی دلارهارو می‌دادین یه سری دزد و دلال و قاچاقچی ببرند بخورند بفکر دخالت قضاییه و نیروهای امنیتی نبودین !!؟
    • ناله IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      3 0
      شما ک اینقدر ب فکر مردم هستین و هدفتون رضایت مردمه و قیمت ارز رو هم میتونید پایین بیارید چرا از همون اول جلوی بالا رفتن قیمت ارز نمیگیرید. بابا دمتون گرم مشتی ها
    • امیر IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      0 0
      وقتی میتونید ادعا کنید پایین اوردید که از زمانی که دولت را تحویل گرفتید پایینتر بیاورید
    • امیدصالحی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      0 1
      فقط تازمانی که من داشتم رو 11تومن کنترل کرده بود.همین که فروختم دیگه نظارتوبیخیال شد
    • عبدالقادر CA ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      سلام.توروخدا به فکر کارکنان هلال احمر باشید.در مواقع حادثه ها مثل سیل و زلزله و....بیشتر از همه پای کارند ولی با حذف بعضی آیتم ها از فیش حقوقی شون. از پارسال این موقع دریافتیشون کمتر شده،!!!!
    • NouraldinNoori IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      0 0
      چرا تو این هشت سال به فکر ارزون کردن ارز نبودن اگه دستشون میومد پس اگه ارز ارزون بشه همه چی زیر سر خودشون هست خدا ازشون نگذره
    • ALONE NL ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      0 0
      زمان زیادی ندارید
    • MrExploit IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      هرروز چندبار این حرفو میزنید ؟؟ آخرشم هیچ کاری نتونستین بکنین دوره لذت شما تموم شد آقای همتی البته با اینکه یکی از دیگری بدتر :|