۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱

مدیرعامل آبفای استان قزوین:

رسانه ها در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف منابع آبی تاثیرگذارند

رسانه ها در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف منابع آبی تاثیرگذارند

قزوین- مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: رسانه ها در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف و صیانت از منابع آبی و کاهش تنش و بحران کم آبی نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، داراب بیرنوندی روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دفتر خبر گزاری مهر استان قزوین حضور یافت و از تلاش شبانه روزی خبرنگاران در عرصه آگاهی بخشی تقدیر و تشکر کرد.

بیرنوندی در این دیدار اظهار داشت: مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های گروهی بهترین ابزار اطلاع رسانی هستند و بدون کمک آنها نمی‌توان به انعکاس مطلوب خبرها و عملکرد مدیران امیدوار بود.

وی بیان کرد: رسانه‌ها در فرهنگ سازی و همراه کردن مردم با سیاست‌های اتخاذ شده دولت نقش کلیدی دارند و امروز باید بپذیریم هیچ طرح و برنامه‌های بدون همکاری خبرنگاران ممکن نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: در حوزه آب و انرژی شاید بیشترین مصرف از سوی مشترکین صورت می‌گیرد و باید کمک کنیم تا مردم به اهمیت حفاظت از منابع آبی بیشتر پی برده و در مدیریت مصرف همکاری بیشتری با ما داشته باشند.

بیرنوندی اضافه کرد: سرانه مصرف آب شرب در استان قزوین حدود ۲۱۰ لیتر و بیشتر از استاندارد است و تداوم این روند می‌تواند به بحران آبی و قطع مکرر آب شرب مشترکین منجر شود لذا در ایام سال نیازمند بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها برای فرهنگ سازی و همراه کردن شهروندان با الگوی مصرف هستیم.

وی اظهار داشت: آب برای ما اهمیت دارد و باید مدیریت مصرف به عنوان یک مطالبه عمومی از سوی رسانه‌ها مطرح شود تا بتوانیم از منابع حیاتی خود بخوبی صیانت کرده و به نیازهای ضروری مردم پاسخ دهیم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآور شد: در شرایطی که کشور کم آبی هستیم باید از همه ظرفیت‌ها و منابع خود بدرستی استفاده کنیم تا با چالش مواجه نشویم و در این راستا صیانت از منابع آبی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: هزینه‌های دریافتی از مشترکین برای شهر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و در روستاها ۷,۵۰۰ تومان است که جوابگوی هزینه‌های جاری نیست و این قیمت باید بازنگری شود.

بیرنوندی اظهار داشت: تمامی کشورهای توسعه یافته در میزان مصرف نیز استاندارد لازم را رعایت می‌کنند و ما نیز برای حرکت در این مسیر باید استانداردها راجدی بگیریم.

جدا شدن آب شرب و سایر مصارف ضروری است

مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: متأسفانه در برخی روستاها و نیز باغ ویلاها شاهد افزایش میزان مصرف آب شرب هستیم و تداوم این روند می‌تواند به بحران در آینده منجر شود و باید برای آن تدبیر کنیم.

وی کاهش مصرف آب را مهم دانست و گفت: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب از سوی مشترکین می‌توانیم ضمن مدیریت بهینه برای آینده نیز برنامه ریزی کنیم.

خبرگزاری مهر رسانه‌ای تأثیرگذار است

بیرنوندی در ادامه اظهار داشت: خبرگزاری مهر از رسانه‌های به روز و آنلاین و برخط است که توانسته با اعتمادسازی به نیازهای خبری مخاطبان بخوبی پاسخ دهد و در حوزه آبی نیز خدمات ارزشمندی انجام داده است.

وی از تلاش خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تشکر و قدردانی کرد.


 

کد خبر 4995196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha