۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای شهر همدان:

شهرداری همدان در نصب دکل‌های مخابراتی قانون را زیرپا گذاشته است

شهرداری همدان در نصب دکل‌های مخابراتی قانون را زیرپا گذاشته است

همدان-رئیس کمیسیون اقتصاد شورای شهر همدان بابیان اینکه نصب دکل مخابراتی در منطقه پردیس همدان غیرقانونی است، گفت: شهرداری همدان باید در اعطای مجوز ساماندهی دکل‌های مخابراتی طبق قانون عمل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قراباغی ظهر دوشنبه در صحن شورای شهر همدان با اشاره به دستورالعمل تجمیع و ساماندهی دکل‌های مخابراتی (BTS) و تأکید بر رعایت ضوابط این طرح، گفت: شهرداری مکلف مجوز نصب دکل‌ها را بر اساس ضوابط موجود و قوانین ابلاغ شده ارائه دهد؛ در حالی که امروز شاهد هستیم نصب دکل‌های مخابراتی غیرمجاز، امنیت روانی و بهداشتی مردم را زیر سوال می‌برد.

قراباغی افزود: بررسی این مهم در دوره چهارم شورای شهر همدان به مدت ۸ ماه به طول انجامید و در نهایت منجر به تصویب و ابلاغ دستورالعمل آن به شهرداری شد.

وی با تأکید بر اینکه نشست‌های تخصصی با اپراتورهای مخابراتی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری و همچنین سازمان انرژی اتمی برای چگالی‌سنجی تشعشع‌های دکل‌ها صورت پذیرفت؛ عنوان کرد: بر اساس اظهار نظرات تخصصی، این دکل‌ها به صورت مستقیم بر روی سلامت مردم مؤثر است و شورای شهر همدان هم برای حفظ بهداشت محیط و سلامت روانی همشهریان به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل کرد.

قراباغی با اشاره به نصب دکل مخابراتی در منطقه پردیس همدان، اظهار کرد: به‌رغم ابلاغ دستورالعمل تجمیع و ساماندهی دکل‌های مخابراتی در دوره چهارم، شهرداری همدان مجوز نصب دکل مخابراتی را در منطقه پردیس به صورت غیرقانونی ارائه داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نصب این دکل‌ها بسیار مضر است از این‌رو طبق آئین‌نامه باید جلوی کار نصب این دکل در پردیس گرفته شود و در صورت ثبات تخلف، برخورد جدی صورت گیرد که این مهم به صورت تذکر طی ارسال نامه‌ای به شهردار ارائه شده بود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه شهرداری، قانون و مصوبات شورا را زیر پا گذاشته است؛ گفت: اپراتورها، خدمات حوزه خود را ارائه می‌دهند؛ اما بخاطر سلامت مردم باید بر اساس ضوابط اقدام کنند.

کد خبر 4995294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha