۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۱۶

در چهارمحال و بختیاری؛

کاهش بارندگی موجب گرایش کشاورزان به سمت توسعه گلخانه ها شده است

کاهش بارندگی موجب گرایش کشاورزان به سمت توسعه گلخانه ها شده است

شهرکرد- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش بارندگی و کاهش منابع آب موجب گرایش کشاورزان به سمت توسعه گلخانه ها در این استان شده است.

ابراهیم شیرانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کاهش بارندگی و کاهش منابع آب موجب گرایش کشاورزان به سمت توسعه گلخانه‌ها در این استان شده است، اظهار کرد: کاهش منابع آب زمینه کشت محصولات با نیاز آبی بالا را در اراضی کشاورزی نمی‌دهد.

وی بیان کرد: توسعه گلخانه‌ها زمینه را برای تولید محصول در تمام فصل‌های سال فراهم می‌کند و نیاز آبی بسیار پایینی دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون سطح اراضی گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری رو به افزایش است، بیان کرد: سطح اراضی گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری به ۳۹ هکتار رسیده است.

وی تاکید کرد: سالانه چهار هزار تن محصولات صیفی شامل خیار، گوجه و سه هزار و ۵۰۰ تن محصول توت فرنگی توسط گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۱۵ گلخانه جدید در چهارمحال و بختیاری در حال راه اندازی است که با بهره برداری از این تعداد گلخانه شاهد افزایش محصولات گلخانه‌ای هستیم.

وی عنوان کرد: راندمان تولید بالا، نیاز آبی پایین، افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، مدیریت بهتر تولید محصولات و… از مهمترین ظرفیت‌های توسعه گلخانه‌ها به شمار می‌رود.

کد خبر 4996523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha