۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۶

فعالان رسانه استان قزوین تجلیل شدند

فعالان رسانه استان قزوین تجلیل شدند

قزوین- در مراسمی از فعالان رسانه و خبرنگاران استان قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز خبرنگار فرصتی شد تا مدیران دستگاه‌های اجرایی با حضور در دفاتر خبرگزاری‌ها، نشریات استانی و سراسری با شاخه گل و لوح یادبود از تلاش فعالان این عرصه تقدیر کنند.

حضور مدیران در محل فعالیت رسانه‌ها کار ارزشمندی است که به صورت نمادین جذابیت‌های خاص خود را دارد و در این میان به نوعی هر رسانه خود را محک زد که تا چه میزان مورد توجه بوده است هر چند حق برخی نشریات و رسانه‌ها از سوی برخی مدیران ادا نشد اما چند سالی است این حرکت به یک رسم منطقی و خوبی تبدیل شده که مسئولان را به ارتباط بیشتر واداشته و روزنه‌ای برای حل مشکلات را نیز گشوده است.

به همین بهانه عصر چهارشنبه نیز مراسمی از سوی شهرداری و شورای شهر محمدیه برگزار شد تا خسته نباشیدی به خبرنگاران گفته شده و یاد شهید صارمی نیز گرامی داشته شود.

محمد نصیری فرماندار البرز در این مراسم اظهار داشت: خبرنگاری شغل سخت و دشوار و حساسی است که با ارتباط مؤثر با مردم و مسئولان می‌تواند مانند یک پل ارتباطی برای بیان مطالبات و دغدغه مردم و کمک به حل مشکلات کمک کند.

وی بیان کرد: امروز هیچ رویدادی بدون حضور رسانه منعکس نشده و دیده نمی‌شود به همین دلیل ما نیز قدردان شما بوده و همیشه پاسخگوی خبرنگاران هستیم و اعتقاد داریم ارتباط قوی با رسانه‌ها می‌تواند به موفقیت در کارها منجر شود.

فرماندار شهرستان البرز یادآور شد: از بخشداران، دهیاران، شهرداران و اعضای شوراها انتظار داریم از ظرفیت رسانه‌ها بخوبی استفاده کنند.

نصیری گفت: عنوان خبرنگاری مسئولیت آور است و برای جامعه موجب امید و اعتمادسازی می‌شود اما از فعالان رسانه هم انتظار داریم به رسالت حرفه‌ای خود عمل کرده و انصاف و وجدان را در کارها رعایت کنند.

وی اضافه کرد: احترام به کرامت و آبروی افراد باید از سوی خبرنگاران جدی گرفته شود زیرا گاهی یک خبر نادرست و زدن تیتر جذاب اما غیر واقعی که شخصیت افراد را تخریب کند جبران ناپذیر است.

فرماندار شهرستان البرز تصریح کرد: رسانه‌ها باید قلمشان در مسیر مصالح عمومی حرکت کند و به توسعه و پیشرفت و حل مشکلات هم کمک کند.

در ادامه فرهادی رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه با گرامیداشت یاد شهید صارمی گفت: روز خبرنگار به نام شهیدی جسور و مخلص نامگذاری شده و این شهید بزرگوار می‌تواند در اخلاق و جسارت و شجاعت الگوی دیگران قرار گیرد.

وی بیان کرد: از فعالان رسانه انتظار داریم به رسالت حرفه‌ای خود در اطلاع رسانی عمل کنند و موجب وحدت و یکپارچگی و تقویت امید و نشاط در جامعه شوند.

فرهادی تصریح کرد: متأسفانه گاهی شاهدیم که برخی افراد به نام خبرنگار با خبرهای جنجالی و غیر واقعی موجب تفرقه و بدبینی بین مسئولان و شوراها شده و به اختلافات دامن می‌زنند که این کار در شأن خبرنگاران نیت.

در ادامه امید منفرد سخنگوی شورای اسلامی شهر محمدیه هم با اشاره به تلاش خبرنگاران در دوران کرونا اظهار داشت: در این ایام که بسیاری از مشاغل دچار آسیب جدی شد خبرنگاران هم آسیب دیدند اما دست از کار نکشیدند و با عمل به رسالت حرفه‌ای خود توانستند خدمات کادر درمانی را به خوبی به تصویر کشیده و در هدایت و تشویق مردم به رعایت بهداشت هم نقش آفرین شدند.

یحیی رحیم لو شهردار محمدیه هم روز خبرنگار را فرصتی برای تجلیل از فعالان این عرصه دانست و اظهار داشت: فعالان رسانه در روزهای تلخ و شیرین در صحنه هستند و بدون خستگی و تعطیلی در مسیر اطلاع رسانی و روشنگری تلاش می‌کنند که جای قدردانی دارد.

وی افزود: ارتباط مدیران شهری با رسانه‌ها می‌تواند به همکاری و مشارکت بیشتر مردم منجر شده و به موفقیت در امور هم کمک کند و ما نیز آمادگی داریم برای حل مشکلات خبرنگاران در حد توان خود همکاری لازم را داشته باشیم.

رحیم لو بیان کرد: خبرنگاری یک کار بزرگ فرهنگی است و ما هم به اهمیت آن واقفیم و با تعریف پیوست فرهنگی در همه پروژه‌ها امیدواریم سهم خود را در این عرصه ادا کنیم اما از خبرنگاران هم انتظار داریم در انعکاس مشکلات ناحیه شهری مهرگان که امروز با سکونت بیش از ۵۰ هزار نفر مردمی که از معنویت بسیار بالا اما توان مالی ضعیفی برخوردارند با چالش‌های زیادی در زمینه خدمات شهری مواجهند ما را یاری کنند تا مسئولان نیز عزم جدی تری برای حل مشکلات این ناحیه داشته باشند.

فرض الله فرامرزی از پیش کسوتان عرصه رسانه هم به نمایندگی از خبرنگاران از رویکرد مدیران در پاسداشت مقام خبرنگار اظهار داشت: همکاران من وقتی احساس کنند که مدیران قدردان خدمات آنها هستند و جایگاه آنها را با کرامت حفظ می‌کنند با انگیزه بیشتری در این مسیر حساس و پر مسئولیت گام بر می‌دارند.

فرامرزی خاطراتی هم از سقوط بالگرد استاندار فقید قزوین مرحوم امامی و نحوه نجات خود از مرگ برای حاضران بازگو کرد.

مهری غیاثوند دیگر خبرنگار بانوی استان هم در این جلسه با اندوه شدید از تعطیلی روزنامه و هفته‌های باسابقه در استان در حالی که با بغض صحبت می‌کرد گفت: به نظر می‌رسد خبرنگاران و اصحاب رسانه قبل از هر تحریمی در واقع تحیریم شدید تر شدند و تعطیلی نشریاتی که روزگاری محل رجوع مخاطبان فراوانی بودند و برای عده‌ای جوان علاقمند شغل ایجاد کرده بودند امروز فاجعه‌ای است که دل هر خبرنگاری را به درد می‌آورد.

وی افزود: امروز ما نیز قرنطینه ایم و در تحریم شدید معیشتی به سر می بریم و حامی جدی نداریم و خبرنگارانی که خود پیگیر حل مشکلات مردم هستند و در بسیاری از مواقع مدیران را مجبور و مجاب به پاسخ گویی و حل چالش‌ها می‌کنند امروز خود از حل مشکلات خود درمانده شده اند.

غیاثوند که به دلیل مشکلات رسانه خود با چشمانی اشک بار صحبت می‌کرد تصریح کرد: ماه‌ها است حقوقی نداریم و برخی همکاران ما پس از سال‌ها تجربه کاری از این عرصه خارج شده و خانه نشین شدند و با این همه گرفتاری بغض کردیم و فریاد نزدیم و حسرت می‌خوریم زیرا گوش شنوایی نیست و جایی نداریم که گرفتاری‌های خود را مطرح کنیم.

آرش شایسته نیا از دیگر فعالان رسانه هم گفت: حوزه رسانه به راستی مظلوم است و انتظار می‌رود متولیان از این فعالان عرصه فرهنگ دفاع و حمایت کنند.

وی گفت: آنچه امروز مدیران نیاز دارند داشتن سواد رسانه است که گاهی این خلاء در میان برخی افراد دیده شده و موجب ایجاد فاصله میان مدیران و رسانه می‌شود.

شایسته نیاز افزود: باید رویکرد خود را به جایگاه رسانه تغییر دهیم تا از این ظرفیت برای حل مشکلات، بیان مطالبات، توسعه و فرهنگی سازی استفاده مطلوب شود.

در ادامه از خبرنگاران استان قزوین با اهدای لوح، تقدیر شد.

کد خبر 4997416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha