۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

عزاداری امسال با استفاده از ظرفیت‌های رسانه اجرا می‌شود

عزاداری امسال با استفاده از ظرفیت‌های رسانه اجرا می‌شود

اردبیل- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امسال در ایام کرونا عزاداری ماه محرم با بهره مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی در حوزه رسانه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه پنجشنبه در نشست با امام جمعه نمین، در سخنانی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و دینی اجرا شده در شهرستان نمین، با اشاره به برنامه‌های ماه محرم امسال، عنوان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌ها دستخوش تغییر شده، اما این امر فرصت است نه تهدید.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در امور فرهنگی و تبلیغی، تقویت این امور را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: طبق جلسات متعددی که با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل برگزار شده، برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز از لحاظ انتشار ویروس کرونا، برنامه و مصداق‌های عزاداری تدوین و بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصه گذاری اجتماعی تاکید شده است که همگان ملزم به عمل به این مصوبات هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، نمین را از شهرهای دارای مناطق ویژه به‌لحاظ همجواری با براداران اهل سنت عنوان و بر ضرورت اجرای برنامه‌های مناسب در ایام عزاداری ماه محرم تاکید کرد و افزود: نمین بین شهرهای استان به دلیل قرارگیری در معیت برادران اهل تسنن از اهمیت بالایی برخوردار است که بایستی با برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی فاخر، عزاداری ماه محرم امسال طبق مصوبات ستاد کرونا در این شهرستان اجرا شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به نحوه اجرای مراسم تشت گذاری در اردبیل اشاره کرد و گفت: مراسم تشت گذاری ماه محرم در اردبیل از آئین‌های ملی عزاداری است که هر ساله با تعداد کثیری از عزاداران از اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود اما امسال با توجه به شرایط کرونایی، بنا داریم این مراسم را با تعداد اندک مردم و در بازه زمانی محدود در یک مسجد به صورت متمرکز و نمادین با انعکاس پخش زنده از صدا و سیما برگزار کنیم که تمهیدات لازم در این خصوص انجام شده و در آستانه ماه محرم اجرا خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، به ممنوعیت دسته روی دستجات عزاداری در خیابان‌های شهر اشاره کرد و افزود: تجمع و ازدحام دستجات عزاداری و نگرانی از بابت ایجاد مخاطره برای سلامتی عزاداران، باعث شد تا برنامه دستجات عزاداری محلات شش‌گانه اردبیل که قدمت دیرینه در آئین‌های عزاداری ماه محرم دارد، امسال بخاطر انتشار ویروس کرونا تعطیل شود چرا که صحت و عافیت مردم در اولویت عموم برنامه‌ها قرار دارد.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: شایسته است امسال نذورات حسینی در قالب کمک‌های مومنانه و دستگیری از نیازمندان و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا انجام شود.

در این نشست، حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده امام جمعه نمین در سخنانی، سازمان تبلیغات اسلامی را نهادی ولایی و منطبق با منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: همگان نماینده ولی فقیه در منطقه فعالیت خود هستیم و اگر به درستی به وظیفه خود عمل کنیم اعمالمان مورد رضایت الهی خواهد بود.

وی با تاکید بر وجود اتحاد و انسجام در فعالیت‌ها، برخورداری از نگاه صحیح منطبق با فرمایشات ولی امر مسلمین را عامل پیشرفت در کارها عنوان کرد و افزود: در تمامی امور باید سیره نبوی، علوی، فاطمی و امام و رهبری را مد نظر و چراغ راه خویش قرار دهیم تا خروجی فعالیت‌ها مفید و تأثیرگذار باشد.

امام جمعه نمین، مساجد را سرمایه بزرگ دینی برای جامعه عنوان کرد و افزود: تعطیلی مساجد در ایام کرونا نباید به طول انجامد بلکه با رعایت کامل موازین بهداشتی اعمال عبادی و فرهنگی مساجد از سر گرفته شود که در این خصوص، فعالین مساجد با عمل به توصیه‌های بهداشتی، می‌توانند تبلیغ شایسته ای در خصوص همخوانی علم و دین به همگان ارائه دهند.

در این نشست، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اهدای لوح تقدیر از امام جمعه، شهردار و شورای شهر نمین به‌لحاظ همکاری در برگزاری نشست مشترک روحانیون شیعه و سنی، قدردانی کرد.

کد خبر 4998041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha