۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

۷۷۴۰ نفر روز تبلیغ دینی ویژه دهه اول محرم در اردبیل اجرا می‌شود

۷۷۴۰ نفر روز تبلیغ دینی ویژه دهه اول محرم در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل از اجرای ۷۷۴۰ نفر روز تبلیغ دینی ویژه دهه اول محرم در استان اردبیل خبر داد.

حجت‌الاسلام انور قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در راستای گرامی داشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و تبیین اهداف قیام عاشورا، جلسات سخنرانی توسط روحانیون، مبلغان و فعالان فرهنگی و تبلیغی در فضای مجازی و نیز جلسات حضوری با حضور محدود افراد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مختلف استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در دهه اول محرم الحرام تعداد ۶۴۵ نفر از روحانیون بومی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند و به‌مدت ۱۳ روز مشغول به تبلیغ در خصوص ماه محرم و امر به معروف و نهی از منکر و فلسفه قیام حسینی سخنرانی می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل ادامه داد: امسال به دلیل شرایط به‌وجود آمده از انتشار ویروس کرونا، جلسات و برنامه‌های ماه محرم متفاوت‌تر از سال قبل و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نیز عموماً در فضای مجازی و پخش سخنرانی‌های زنده سخنرانان از صدا و سیما برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قاسمی گفت: در این ایام، روحانیون و بانوان مبلغه، سراسر استان با هماهنگی ادارات تبلیغات اسلامی و طبق ثبت نام انجام شده در سامانه سجام، در محل برگزاری مراسم عزاداری حضور یافته و به تعداد ۷۷۴۰ نفر روز به تبلیغ تعالیم دینی خواهند پرداخت.

وی به عمده مباحث مطرح شده در این جلسات سخنرانی اشاره کرد و افزود: سخنرانان در خصوص الگوگیری از نهضت حسینی، عوامل مؤثر در پایداری قیام اباعبدالله الحسین (ع)، سیره زندگانی امام حسین (ع) و بصیرت دینی و سایر مسائل مرتبط سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 5002602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha